مرکز بسیج دانشجویی

گفتگوی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج داشجویی دانشگاه فرهنگیان با خبرگزاری آنا درخصوص روز قدس:
روز قدس، تدبیر امام خمینی(ره)برای تثبیت آرمان فلسطین است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت:روز قدس تدبیر امام  خمینی(ره)برای تثبیت آرمان فلسطین است.

 

حمیدرضا قائم پناه در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با تدبیر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) در دفاع از ملت مظلوم فلسطین روز «قدس» نامیده شد؛ این تدبیر، یکی از مهمترین اقدام های یک رهبر اسلامی در حمایت از مردم فلسطین بود که انجام شد، زیرا روز قدس به یک سمبل و یک نماد برای برجسته کردن مظلومیت فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی تبدیل شد و تدبیری برای تثبیت آرمان فلسطین است.

وی افزود: راهپیمایی های روز قدس دو پیام در درون خود دارد. اول اینکه با وجود گذشت چند دهه از جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، موضوع فلسطین همچنان برای مردم مسلمان در سراسر جهان به خصوص در کشورهای اسلامی، یک موضوع پراهمیت و ارزشی محسوب می شود و مانند برخی حکام عربی، موضوعی حاشیه ای و فرعی نیست و فراموش نشده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: راهپیمایی روز قدس در درون خود حامل حمایت معنوی از فلسطین است. این حمایت معنوی بیانگر بی عدالتی نظام جهانی علیه مردم فلسطین، ناکارآمدی نهادهای بین المللی در ایجاد عدالت و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی و همسویی برخی قدرت های غربی به خصوص آمریکا در جنایت صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین است.

قائم پناه عنوان کرد: ببینید روز قدس، این حرکتی که امام بزرگوار ما آن را آغاز کردند و خدا را شکر این حرکت سال به سال بهتر می شود، از روزهای بسیار مهم، تأثیرگذار و تعیین کننده است. سالهاست که سعی می کنند مسئله قدس فراموش شود و روز قدس را که به فرموده مقام معظم رهبری نماد صف بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند.

وی خاطرنشان کرد: روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است؛ روز فریاد رسای مسلمانان علیه صهیونیسم است که به وسیله دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است؛ روز قدس یک روز جهانی است؛ روز قدس، روز نمایش شکوه اتحاد و همبستگی جهان اسلام و تجلی همدلی و فریاد برائت از ظلم و ستم علیه رژیم غاصب صهیونیستی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در باب آثار بین المللی این روز بایستی عرض کنم که روز جهانی قدس وحدت مسلمانان جهان را تقویت کرده و آنان را برای رسیدن به یک هدف مشترک در کنار هم قرار داده است؛ امام راحل با حکمت، روشن بینی و دوراندیشی که داشتند جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و در واقع روز جهانی قدس پیام وحدت، انسجام و قیام مسلمانان در برابر ظلم، تجاوز و اشغالگری مستکبران و نشان دهنده بیداری مسلمانان و دشمن شناسی آنان است.

این فعال دانشجویی اشاره کرد: از دستاوردهای مهم این روز می توان به زنده نگه داشتن آرمان فلسطین اشاره کرد که هر ساله این فرصت را فراهم می کند تا جوامع انسانی و افکار عمومی، از ظلم صهیونیست ها و مظلومیت ملت فلسطین در چنین روزی آگاه شوند. برنده و پیروز بودن مردم مظلوم و قهرمان فلسطین در صحنه عمل نیز از دیگر دستاوردهای مهم این روز است.

قائم پناه تأکید کرد: روز قدس امسال به سبب مصادف شدن با برخی تحولات منطقه ای، اهمیتی دوچندان دارد؛ یکی از مواردی که اهمیت روز قدس امسال را دو چندان می کند توطئه ای است که مردم فلسطین با آن مواجه اند؛ توطئه ای که همانند همیشه در واشنگتن طراحی شده و با فرومایگی برخی حکام مرتجع عرب در حال نشستن به کام صهیونیست های غاصب است؛ بنابراین به همین سبب شعار راهپیمایی روز جهانی قدس امسال «شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین» اعلام شده است.

وی اضافه کرد: طرح توطئه آمیز موسوم به «معامله قرن» از جمله تلاش های مذبوحانه محور عبری - عربی - آمریکایی است که با توجه به برآیند اتفاقات و تحولات منطقه ای، به ناکامی منتهی می شود؛ توطئه ای موسوم به «معامله قرن» قرار است به بیش از ۷۰ سال جنایت و توحش و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی رنگ مشروعیت بدهد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اما توطئه آمریکا و خیانت حکام مرتجع عرب علیه ملت فلسطین، تنها یک روی سکه است؛ بخش دیگر ماجرا مربوط به مقاومت فلسطین و ملت فلسطین است که سرسختانه در قبال طرح خائنانه و توطئه آمیز معامله قرن موضع گرفته اند و اعلام داشته اند که به هیچ وجه زیر بار به رسمیت شناخته شدن رژیم منحوس صهیونیستی و عادی سازی روابط با این رژیم نامشروع تحت هر عنوان و معامله ای نمی روند

قائم پناه اعلام کرد: امت اسلامی در روز قدس نشان خواهد داد که آرمان فلسطین و قدس شریف همچنان زنده و جاری است و طرح معامله قرن که هدفی جز حذف کامل فلسطین از جغرافیای اسلام و منطقه دنبال نمی کند،شکست خواهد خورد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پایان سخنان خود گفت: روز جمعه بار دیگر شاهد شکست جبهه آمریکایی-صهیونیستی-سعودی در برابر عزم و اراده امت اسلامی در حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف خواهیم بود.


نظرات کاربران