مرکز بسیج دانشجویی

مهراب رستمی در گفتگو با خبرگزاری آنا:

مجهز کردن مدارس به اینترنت، آن هم بدون امکانات لازم برای بهره مندی از آن در امر آموزش وپرورش، امری پوشالی است

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در جواب توئیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات وی را آسیب زا و غیرکارشناسانه خواند.

مهراب رستمی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره این اقدام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: نظام تعلیم و تربیت کنونی نیازمند تحولی جدی و تأمین تقویت زیرساخت‌های لازم آن در همه ابعاد و به‌طور همه‌جانبه است.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهمی که در نگاه کلان به مسئله تعلیم و تربیت نمایان می‌شود، ارتقای کیفیت آن با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین است که بهره‌مندی از آن مستلزم‌ ایجاد بسترهای مناسب و ساختارهای موردنیاز آن است. تنها با مجهز کردن مدارس به اینترنت، آن‌هم بدون امکانات لازم برای بهره‌مندی از آن در امر آموزش‌وپرورش، امری پوشالی است؛ که در اقدامات غیر کارشناسانه اخیر وزیر ارتباطات در استان کرمان شاهد این امر بودیم.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: چه‌بسا که ارائه این خدمات، بدون توجه به اولویت ایجاد فرهنگ استفاده از فضای مجازی، باعث افزودن مشکلاتی جدید در بین دانش آموزان آن مناطق شود.

رستمی اظهار کرد: مسئله اینجاست که ما در برخی استان‌های کشور مانند کرمان ،سیستان و بلوچستان و... هنوز شاهد مدارس کپری هستیم که از حداقل امکانات لازم برای تحصیل نیز محرومند و همواره با مشکلاتی از قبیل نبود فضای آموزشی مناسب، عدم وجود فضای ایمن و بستر شایسته برای فعالیت‌های پرورشی، ورزشی و . . درگیر هستند؛ جای بسی تأمل دارد که آیا فقط مجهز کردن این‌گونه مدارس به اینترنت مسئله ضروری الآن آن‌هاست که باید حل بشود؟

وی تصریح کرد: این قبیل اتفاقات نشان می‌دهد که گفتمان تحول در مسئله تعلیم و تربیت نیازمند آن است که به‌صورت عام ایجاد گردد و همه نهادهای اثرگذار در مسیر تعلیم و تربیت به‌صورت یکپارچه با نگاهی تخصصی و در یک راستا گام بردارند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد: متأسفانه در این میان آنچه مورد بی‌توجهی برخی مسئولین ذی‌ربط قرار می‌گیرد، سند تحول بنیادین است که یک برنامه جامع و نقشه راهی است که در آن، نحوه طی مسیر، منابع و امکانات موردنیاز ، نقش و وظیفه هر یک از نهادهای رسمی و غیررسمی را در امر تربیت و نحوه تعامل آن‌ها را با یکدیگر مشخص می‌کند.

رستمی تأکید کرد: علاوه بر تبیین، درک و پذیرش سند تحول بنیادین توسط نهادهای اثرگذار، به‌خصوص آموزش‌وپرورش که سکان‌دار این امر مهم است، به‌عنوان یک نقشه راه مناسب و اهتمام بر تحقق آن،از دیگر ملزومات اجرای این سند ، و البته فارغ از این‌ها از ملزومات عقلانی هر جامعه‌ای برچیده شدن دیدگاه‌های سیاسی و انتصابات سیاسی در نظام آموزش‌وپرورش است چراکه تحول در امر آموزش‌وپرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور جز با دوری از فضای سیاست زدگی، وجود ثبات مدیریت و حضور مدیران شایسته تراز انقلاب اسلامی رقم نخواهد خورد.