سجاد صدیقی: توجیه شکل گیری برخی از پدیده های کتب درسی تنها مبتنی بر حس و تجربه است
در اولین روز از سومین دوره «نظام مباحث آموزش و پرورش» که در روز جمعه 22 شهریور در اردوگاه سیدالشهدا آبعلی برگزار شد، دو مبحث «معنای تحول در منظومه فکری رهبر انقلاب» و «نظام مسائل آموزش و پرورش» با حضور اساتید حامد ضمیری و سجاد صدیقی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مبحث «معنای تحول در منظومه فکری رهبر انقلاب» طی سه جلسه در صبح اولین روز دوره نظام توحیدی آموزش و پرورش با حضور حامد ضمیری برگزار شد.
در این جلسات به محورهای زیر پرداخته شد:
-غرب شناسی در قالب چهار رویکرد غرب پذیری، غرب گزینی، غرب گریزی و استحاله فرهنگ غرب
-بررسی فلسفه تاریخ با دو نگاه مادی و اسلامی
-بررسی رویکرد حداقلی و حداکثری به دین
-معرفی سطوح برنامه ریزی در سه شاخه خرد، کلان و فراکلان
-بررسی دیدگاه رهبری درمورد معنای تحول، سند2030 و تمدن سازی
در دو جلسه پایانی اولین روز دوره، مبحث «نظام مسائل آموزش و پرورش» با حضور سجاد صدیقی بررسی شد. وی با تاکید بر این موضوع که مسائل هر نظام باید با همان نظام بررسی شود، به دسته بندی مسائل نظام آ.پ به سه شاخه ساختار، محتوا و منابع انسانی پرداخت.
در تشریح هر یک شاخه ها موارد زیر مطرح شد:
-تبیین ساختار در سه بخش تمرکز، حجم و گستردگی
-بررسی محتوای مسائل نظام آ.پ در دو جنبه کارآمدی و بار ایدئولوژیک
-تحلیل نسبت نظام معیشت با دین و نسبت شناسی نظام ارزشی با جریان رقیب