مرکز بسیج دانشجویی

منتخب مردم مشهد در نشست مجازی؛

عزمی قوی برای پرداختن به سند تحول٫ آموزش و پرورش در مجلس باید شکل گیرد

فاطمه رحمانی، منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید عزمی قوی در نمایندگان مجلس جهت پیگیری سند تحول بنیادین شکل بگیرد

نشست دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با فاطمه رحمانی، منتخب مردم مشهد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه آموزش و پرورش به‌صورت مجازی برگزار شد.

فاطمه رحمانی ضمن تبریک روز معلم و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری بر ضرورت پرداختن و اهتمام به آموزش و پرورش تأکید کرد.

وی افزود: با توجه به تاکید فراوان مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین و اهمیت آن، ضروری است که پرداختن به این سند در دستور کار مجلس یازدهم قرار بگیرد. باید عزمی قوی در نمایندگان مجلس جهت پیگیری سند تحول بنیادین شکل بگیرد.

منتخب مردم مشهد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اهتمام به سند تحول بنیادین و طرح تعالی و ارتقای خانواده و جامعه نیز از اولویت‌های بنده در مجلس یازدهم خواهد بود.

رحمانی تصریح کرد: برای پیگیری سند تحول بنیادین باید یک کارگروه به ماهو شأن شکل گرفته شود، آسیب‌ها دسته بندی شود، راهکارهای اجرایی پیشنهاد و در نهایت در یک بسته جامع‌نگر در اختیار قرار بگیرد و استمرار داشتن این جلسات نیز حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و دانشجومعلمان باید از نظر نگاه، نظر و افق مانند یکدیگر باشیم تا بتوانیم به‌صورت جدی آسیب‌شناسی در خصوص مسائل آموزش و پرورش داشته باشیم.

 

در ادامه این نشست حمید رفیعی، جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: مسئله اموزش و پرورش از منظر مقام معظم رهبری مسئله اول کشور یعنی همتراز با مسئله امنیت می باشد.ایشان اولویت ها را مشخص کرده اند و وظیفه ما پیگیری و گام برداشتن به سمت تمدن نوین اسلامی است.
لذا مطالبه ما از نمایندگان این است که اولویت عملکردشان را در عمل طبق بیانات مقام معظم رهبری تنظیم کنند.

وی خاطر نشان کرد: هدف از این جلسات ،گفتمان سازی مسائل آموزش و پرورش به عنوان یک مسئله کلان است.
ما شاهد خیانت های زیادی نظیر اجراسازی سند۲۰۳۰ بوده ایم.پروژه سند 2030 با ورود رهبری جلوگیری شد اما آقایان اکنون با تحریف سندتحول بنیادین اهداف خود را جلو می برند.

رفیعی ادامه داد: یکی از این تحریفات طرح خرید خدمات آموزشی است.تنها داشته ی دانش آموزان مناطق محروم از عدالت آموزشی، معلم بود که در تلاشند معلم را نیز از آنها بگیرند.

جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: تنها راه حل نظام تعلیم و تربیت ما تحول است و بهترین نسخه موجود سندتحول بنیادین است. این سند نیاز به ورود مجلس دارد تا با کمک دانشجومعلمان و نومعلمانی که تا ۲ سال آینده نیمی از آموزش و پرورش را در برمیگیرند ،بتوان در مسیر تحول گام برداشت.