تخصص، کلید ایفای نقش در آموزش و پرورش
علی جدی منتخب مردم شیروان در مجلس یازدهم گفت:کار در آموزش و پرورش، کار حرفه ای است. افرادی که میخواهد در آن ایفای نقش کنند باید آموزش ویژه دیده باشند و مهارت و تخصص لازم را کسب کنند. بنابراین، دانشگاه فرهنگیان اهمیت خاصی دارد و باید تقویت شود.
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، جلسه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با علی جدی، منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل آموزش وپرورش برگزار شد.
علی جدی در این جلسه بیان کرد: کار در آموزش و پرورش، کار حرفهای است. افرادی که میخواهد در آن ایفای نقش کنند باید آموزش ویژه دیده باشند و مهارت و تخصص لازم را کسب کنند. کما اینکه هم اکنون نیز نخبگان و رتبه های برتر کشوری وارد دانشگاه فرهنگیان شدهاند که این هم اتفاق باارزشی است؛ بنابر این دلایل، دانشگاه اهمیت خاصی دارد و باید تقویت شود. همچنین ظرفیتهای این دانشگاه باید افزایش یابد تا جذب اموزش و پرورش، فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد و نیروهای متخصص وارد آموزش و پرورش شوند.
منتخب مردم شیروان اظهار کرد: به آموزش و پرورش نباید نگاه مادی و اقتصادی داشت. به تربیت فرزندان که سرمایههای خانواده و کشورند؛ نباید نگاه مادی داشت. خرید خدمات نیز یک نوع نگاه مادی و اقتصادی است که اگر افراد ماهر از این طریق وارد آموزش و پرورش نشود؛ سرانجام خوبی در انتظار آموزش و پرورش نخواهد بود.
وی در ادامه با تاکید بر عدالت آموزشی افزود: باید آموزش رایگان و عدالت آموزشی برای همه دانشآموزان فراهم شود.
در واقع برای داشتن جامعه سیستمی و نگاه همگن، باید این سیاست منسجم در قالب عدالت آموزشی از آموزش و پرورش آغاز شود؛ که آن هم از طریق ایجاد این همگونی و آگاهی در معلمان امکان پذیر است. در غیر این صورت محرومیت مناطق محروم در حوزه آموزش و پرورش و عدالت آموزشی بیشتر میشود و جوانان این مناطق فرصتی برای پیشرفت پیدا نمیکنند.
در این جلسه سجاد صدیقی، مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان بیان داشت:
اصل نظام آموزشی کنونی دو ایراد کلی دارد؛ یکی این است که نظام آموزشی در تضاد با مبانی، اخلاق و تربیت دینی میباشد که با این سبک و سیاق، باطل است. دیگری بحث تقلیدی و وابسته بودن نظام آموزشی است. راه حلی که در قبال این موضوع میتوان پیش گرفت، تحول اساسی در نظام آموزش و پرورش است.
وی اظهار کرد: باید نسبت آموزش و پرورش با آرمانهای انقلاب تنظیم شود تا جریان انقلاب، منجر به تحول بنیادین و به معنای حقیقی در آموزش و پرورش شود. البته تحقق این امر، نیازمند عزم ملی است و در صورتی امکانپذیر میشود که ما به آن مقید باشیم.
صدیقی در پایان گفت: نمایندگان مجلس باید از وکالت ملت استفاده کنند و این مطالبات را از مسئولان آموزش و پرورش داشته باشند.