در نشست نسبت مجلس و آموزش و پرورش؛
بالندگی سرمایه های اجتماعی از طریق آموزش و پرورش صورت می گیرد
غلامحسین رضوانی،منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: آموزش وپرورش باید توسعه پیدا کند. اگر در مواقعی گله مندیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که رشد و بالندگی این سرمایه جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمی آید.
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، جلسه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران با غلامحسین رضوانی، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل آموزش و پرورش برگزار شد.
غلامحسین رضوانی در ابتدای این جلسه به بیان دیدگاه مقام معظم رهبری درخصوص آموزش و پروش پرداخت و گفت: متاسفانه سیاست ما در قبال سخنان مقام معظم رهبری طوری است که در حد حرف و صرفا تکرار باقی می ماند و در عرصه عمل ضعف داریم.
وی تاکید کرد: ما باید به خود رجوع کنیم که آیا قلبا به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معتقد هستیم یا نه؟ در واقع آیا می خواهیم و نمی شود و یا اصلا اعتقادی قلبی به آن نداریم.
منتخب مردم سپس در ارتباط با لزوم تغییر دیدگاه به آموزش و پرورش تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولین در برابر مشکلات و کم کاری هایی که در آموزش و پرورش هست به دنبال بهانه و توجیه هستند. مسئله اینجاست که ما باید دیدگاه خود را نسبت به امر آموزش تغییر بدهیم. ما در مسائل دیگر همچین دیدگاهی نداریم زیراکه در مسائل دیگر زود به نتیجه می رسیم اما چون آموزش و پرورش امری دیربازده است، کم کاری صورت میگیرد.
ایشان تصریح کرد: دیدگاه ما باید این باشد که هزینه کردن در آموزش و پروش یک سرمایه گذاری است و هدر نمی رود. این ارگان باید توسعه توسعه پیدا کند. اگر در مواقعی می نالیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که این سرمایه به جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمی آید. امید است که دیدمجلس آینده نیز تغییر پیدا کند.
امیر حسین محقق، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در این جلسه اظهار داشت: اهمیت اموزش پرورش به دلیل تربیت نیروی انسانی کشور می باشد یعنی اگر ما همه سرمایه هارو داشته باشیم ولی نیروی انسانی نداشته باشیم و پیشرفت نخواهیم کرد.
ایشان دررابطه بااهمیت آموزش وپرورش درتمدن نوین اسلامی گفت: معلمان پایه ریز تمدن نوین اسلامی هستند که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده اند. برای ساختن این تمدن یا کارخانه انسان ساز این نقش معلمان باید فراتر از بحث معیشت و مسائل رفاهی پرداخت.
وی تاکید کرد: مطالبه ی اصلی ما تحول در اموزش و پرورش است که قلب این تحولات معلمین می باشند که در انشگاه فرهنگیان تعلیم میبینند.
لازم به ذکر است در ادامه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به بیان نکاتی پیرامون مسائل ذیل پرداختند:
1_ نگرانی هایی در باب پرداختن مجلس به مسائل متفرقه در حیطه ی آموزش و پرورش؛به عنوان مثال 30درصد دانش آموزان تحت پوشش شبکه ی شاد قرار نمی گیرند؛ اما نمایندگان مجلس گله ای از برنامه نداشتن وزیر آموزش و پرورش در این رابطه نمی کنند.
2_ عدم نظرسنجی درحوزه ی آموزش و پرورش از متخصاصان این عرصه و ذی ربطان آن، به خصوص قشر دانشجومعلم و معلمان
3- شیوه ی کیفی جذب معلمان در آموزش و پرورش با توجه به بحران کمبود معلم