در نشست نسبت مجلس و آموزش و پرورش؛
لزوم توجه به آموزش و پرورش به عنوان یک مسئله حیاتی جهت تمدن سازی
اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم شهرستان خاش با بیان این که مسائل فرهنگی باید در صدر اولویت های مجلس یازدهم قرار گیرد اظهار کرد: توجه به مسئله ی آموزش و پرورش جهت تمدن سازی یکی از مسائل حیاتی است که باید در جامعه به آن پرداخته شود.
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان؛ فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نشستی با اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم شهرستان خاش در یازدهمین مجلس شورای اسلامی به بیان مسائل و مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان و دانشگاه فرهنگیان پرداختند.
در ابتدا دانشجویان نسبت به منزلت معلم در جامعه ابراز نارضایتی کرده و افزودند: از آنجایی که تعلیم و تربیت یکی از ارکان اساسی نظام است، سرمایه گذاری ها باید در جهت افزایش کیفیت تعلیم و تربیت باشد.
دانشجویان با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که می فرمایند: "اساسی ترین زیر ساخت کشور همین نسل اموزش و پرورش است." بر اهمیت این دانشگاه تاکید کرده و اظهار داشتند که با توجه به این که نمایندگان مجلس بازوی کارامد و توانمند آموزش و پرورش در مجلس هستند انتظار می رود داشتن نظام حاکمیتی برای آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهند و سایر ارگان ها را در راستای اهداف آموزش و پرورش بسیج کنند.
در ادامه دانشجویان به شرح ذیل به بیان معضلات روز آموزش و پرورش بخصوص در استان پرداختند:
۱.عدم یا ضعف زیر ساخت های آموزش مجازی در استان.
۲.فساد در سیاست گذاری ها و مدیریت ناکارامد که موجب سیاسی نگری به آموزش و پرورش و عدم نگاه مسئله محور به آن شده است و این موضوع دیده شدن تعلیم و تربیت در گرو اقتصاد را به دنبال دارد.
۳. وجود اختلافات آماری آموزشی در استان با استاندارد ها و میانگین های کشوری که نشان دهنده وضعیت نامناسب آموزش و پرورش استان است.
۴.پاسخگو نبودن ظرفیت و زیر ساخت های دانشگاه فرهنگیان استان جهت رفع مشکل کمبود معلم.
اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم شهرستان خاش در این جلسه با بیان این که مسائل فرهنگی همچون مسائل اقتصادی باید در صدر اولویت های مجلس یازدهم قرار گیرد اظهار کرد: توجه به مسئله ی آموزش و پرورش جهت تمدن سازی یکی از مسائل حیاتی است که باید در جامعه به آن پرداخته شود.
وی در ادامه به تحکیم امنیت شغلی فرهنگیان تاکید کرد و بیان نمود؛ معلمین باید تنها دغدغه ی تعلیم و تربیت را داشته باشند.
حسین زهی در ادامه افزود: جهت تجهیز مدارس استان پیگیر ساز و کاری هستیم که تمام شهرهای استان کمیسون عمران تشکیل شود تا بتوانیم بهتر به تجهیز و نوسازی مدارس فرسوده بپردازیم.
وی در پایان گفت: در جهت تعامل بیشتر با دانشجویان پیگیر نماینده ی پارلمانی از وزیر آموزش و پرورش خواهیم بود.
در پایان حسین زهی از چنین جلساتی استقبال نمود و گفت: امیدواریم این قبیل جلسات در راستای حل مسائل آموزش و پرورش مستمر باشد.