معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری دانشگاه فرهنگیان زینبیه استان تهران به نماینده شهرستان های شهریار، ملارد و شهر قدس:
حمایت خود را از مقام و جایگاه معلم شایسته اعلام نمایید
معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری دانشگاه فرهنگیان زینبیه تهران در نامه ای به نماینده شهرستان های شهریار ملارد و شهر قدس خواستار حمایت از مقام و جایگاه معلم، با لغو تصویب استخدام معلمان حق التدریس و نهضت سوادآموزی شد.
در نامه معاونت گفتمان سازی و مطالبهگری دانشگاه فرهنگیان زینبیه تهران به نماینده شهرستان شهریار ملارد شهر قدس از از ایشان خواسته شده است تا برای الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان از نمایندگان بخواهند تجید نظر بنمایند.
شرح نامه چنین است:
حالا من اینجا به عزیزان مجلس هم سفارش کنم اینطور نباشد که یک جوری تصویب کنند که مثلا یک جمعی، یک وقت بیحساب به شکل برفانباری، همین جوری وارد آموزش و پرورش بشوند؛ این گونه مصلحت نیست. هر کاری انجام میگیرد، ورودی معلمین (باید) از طریق این دو دانشگاه باشد. امام خامنه ای (مدظله العالی)
جناب آقای دکتر حسین حق وردی نماینده محترم شهرستان های شهریار ملارد و شهر قدس
سلام علیکم
با عرض تبریک حلول ماه ربیع و با آرزوی توفیق با احترام به استحضار جنابعالی میرسانیم نظر به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح الحاق تبصره 11 به ماده 17 قانون تعیین تکلیف معلمان را امضا نموده اند
از جنابعالی تقاضا میشود نسبت به این موضوع اقدام و توجیه مناسب را لحاظ بنمایید با توجه به اینکه شما نیز از خانواده بزرگ فرهنگی کشور میباشید قطعا از اهمیت و ارزش مقام و جایگاه معلم بیش از پیش اطلاع دارید و در طی جلسه برگزار شده با جنابعالی اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان نیز خدمت شما ذکر شد .
قطعا شما نیز در جریان صحبت های چند ساله مقام معظم رهبری پیرامون جدب معلم تنها از دریچه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هستید
با تصویب قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی در سال ۸۸ و با گذشت ۱۱ سال از این مصوبه و تصویب ۱۱ الحاقیه به این سند تا کنون ۱۹۷ هزار نفر استخدام وزارت آموزش و پرورش شده اند این موضوع همچنان ادامه دار بوده و به تازگی نیز خبر از طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ این قانون رسیده است.
تصویب این طرح میتواند به طور کلی هدف مندرج در ماده (۲) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تامین و تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کند چرا که این طرح باعث تضعیف جایگاه دانشگاه فرهنگیان شده و مغایر با راهکارهای ١١١، ٢١١، ٣١١ و ۴١١ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص استقرار نظام ملی تربیت معلم و راهاندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان، ارتقای نظام تربیت حرفهای معلمان در آموزش و پرورش، جذب و نگهداشت استعدادهای برتر رشته های تربیت معلم است.
و به صورت مستقیم باعث کاهش ردیف های استخدامی دانشگاه فرهنگیان در سال های آتی، که مبدا و محل اصلی تربیت معلم شایسته میباشد، خواهد شد و قطعا با ورود نیروهایی که هیچ گونه سنجش شایستگی از هیچ طریقی نشده اند امر تربیت نسل تراز جمهوری اسلامی که تاکید همیشگی مقام معظم رهبری میباشد، با تهدید جدی روبرو خواهد شد.
با توجه به این موارد کاملا صریح و مشخص است که این قانون در تناقض با اسناد بالادستی و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان بوده و در واقع مصداق بارز دهن کجی به بیانات مقام معظم رهبری میباشد
فلذا از شما به عنوان دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی انتظار می رود با توضیح و توجیه سایر نمایندگان ودر راستای حمایت از مقام و جایگاه معلم شایسته مخالفت خود را با تصویب این طرح اعلام نموده و به صورت کلی با بسته شدن پرونده این قبیل قوانین از آسیب های جدی به مسئله آموزش کشور جلوگیری کنید.
و من الله توفیق
فاطمه قربان نژاد معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس زینبیه شهرستان های استان تهران