بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان
نشست مطالبه گری اعتراض به سند استکباری2030 و تغییر راهبردهای آموزش و پرورش در الگوی جذب معلم
دانشجو معلمان بسیجی در نشست با بانکی پور بیان کردند: با کاهش سنوات آموزشی دانشگاه فرهنگیان و یا تفسیر غلط ماده ۲۸، کیفیت کار معلم و مربی که فرزندان این سرزمین را برای آینده تربیت می کنند پایین می آید.
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، نشست مطالبه گری مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان با امیرحسین بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مورخ ٩٩/١٠/١١ با محوریت اعتراض به سند 2030، تغییر راهبردهای آموزش و پرورش و توجه به الگو های جذب معلم تشکیل شد.
- دانشجو معلمان بسیجی در نشست با بانکی پور بیان کردند: بودجه سال آینده آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نیاز به ایجاد گفتمان بین همه نمایندگان مجلس و اهتمام جدی به این مسئله دارد. مبانی بودجه باید اصلاح شود، متاسفانه هنوز روح حاکم سند ۲۰۳۰ بر بودجه سال آینده وجود دارد ولی متأسفانه نمایندگان به حذف لفظ ٢٠٣٠ فقط بسنده کرده اند.
درصورتی که برای تعریف راهبردهای سند تحول آموزش و پرورش هیچ اقدامی در بودجه صورت نگرفته است و ما شاهد پروژه جهانی سازی و خصوصی سازی آموزش و پرورش، در راستای اهداف سند استکباری آموزش توسعه پایدار ٢٠٣٠ و در نتیجه تضعیف اصل حاکمیتی آموزش عمومی هستیم.
دانشجو معلمان انقلابی به ارتقای نیرو انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان پرداختند و افزودند: با کاهش سنوات آموزشی دانشگاه فرهنگیان و یا تفسیر غلط ماده ۲۸، کیفیت کار معلم و مربی که فرزندان این سرزمین را برای آینده تربیت میکنند پایین میآید و لذا دفاع مجلس از طرح های خرید خدمات آموزشی و ادامه دار کردن قانون های معیوب تعیین تکلیف استخدامی، فردای تعلیم و تربیت را با بحران مواجه می کند.
از دیگر مطالباتی که در جلسه با بانکی پور مطرح شد:
۱. پیشنهاد به تشکیل کارگروه ویژه مسائل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان جهت کار تخصصی و مشورتی
۲. توجه به جذب هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان و کیفیت علمی اساتید این دانشگاه جهت رقابت علمی با سایر دانشگاه های برتر استان
۳. انتقاد از بی توجهی نمایندگان محترم مجلس به نامه وزیر محترم علوم
۴. ضعف در آموزش سبک زندگی ایرانی_اسلامی و مسائل خانواده در مدارس
۵. غفلت از امر مهم تربیتی و پرورشی در بستر آموزش مجازی مدارس
۶. ضعف گزینش دانشگاه فرهنگیان در مسائل اعتقادی، سیاسی و روانشناسی و عدم نظارت مستمر بر صلاحیت های معلمی
که ایشان به دانشجویان بسیجی پیشنهاد کار بر روی (الگوی صحیح گزینش) را دادند.