مرکز بسیج دانشجویی

دوره های آموزش مجازی طرح نظام توحیدی افتتاح شد

دوره آموزش مجازی سرگروه های طرح نظام تحیدی با حضور وزیر سابق آموزش و پرورش و جمعی از دانشجو معلمان به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان؛ عصر روز شنبه؛ دوره های آموزش مجازی طرح نظام‌ توحیدی افتتاح شد.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: توحید گرایی، فانوس نجات دهنده ای برای کشتی سرگردان آموزش و پرورش کشور است.


دوره های آموزش مجازی سرگروه های طرح نظام توحیدی با حضور  محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان دوره و دانشجو معلمان سرگروه در بستر اسکای روم به صورت غیر حضوری برگزار شد.


در آغاز مراسم سجاد صدیقی، مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور بدون شک نیازمند نسل پر انرژی و دغدغه مند نسبت به مسائل  تعلیم و تربیت است. در عصر کنونی وضعیت نظام آموزش و پرورش در جریان حرکت پر افتخار انقلاب اسلامی نیست که خود نشان از ضعف در این عرصه است و جبران این کاستی نیازمند اراده های پر توان نسل جوان از متن نهاد تعلیم و تربیت یعنی دانشجو معلمان فرهیخته دانشگاه فرهنگیان است.


وی در ادامه گفت: مباحث دوره ی نظام توحیدی حول محور سه سطح نظری و مقدماتی که شامل چهار خرده بخش معنا و ضرورت تحول ، موضوعات مقدماتی آموزش و پرورش، چگونگی نقش آفرینی  دانشجو معلمان و هویت معلمی است. سطح دوم تداوم بخش دوره ی مسیر و سطح سوم به توسعه و کاربرد مباحث آموخته شده در دوره ی طرح نظام توحیدی توسط دانشجومعلمان فکور دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد. امید است تا در پرتو عنایت الهی و در راه تحقق انتظارات بنیان گذار انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر دفاع مقدس در برگزاری دورهای طرح نظام توجیدی سرفراز بیرون آییم.


وزیر سابق آموزش و پرورش ضمن عرض تبریک به مناسبت برگزاری مراسم افتتاحیه دوره ی طرح نظام توحیدی بیان کرد: مایه افتخار بنده است که این فرصت مهم داده شد تا در جمع آینده سازان و سکان داران انقلاب اسلامی، دانشجو معلمان ارجمند و فرهیخته دانشگاه فرهنگیان حضور داشته باشم. نظام توحیدی آموزش و پرورش موضوع مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است که می تواند نقش آفرینی عظیمی برای ایجاد تحول در برنامه های آموزش و پرورش کشور ایفا کند.


محمد بطحایی در ادامه با اشاره به اینکه بصیرت افزایی معلم باید در جامعه ی اسلامی رخ دهد، اظهار کرد که در علم مدیریت نوعی مناقصه میان صاحب نظران عرصه ی مدیریت در تعلیم و تربیت وجود دارد، عده ای از صاحب نظران معتقدند مدیریت نوعی ابزار است که می تواند توسط یک ایدئولوژی طراحی شود تا صرف نظر از نظام ارزشی و باور و اعتقادات جوامع، سازمان ها وهنجارهای مختلف، در تمامی کشور ها اجرا شود. در مقابل مخالفان این دیدگاه معتقدند که اصول و مبادی مدیریتی در هر کشور باید متناسب با عقاید و ارزش های اصیل آن ملت باشد‌.


وی افزود: زمانی که از تربیت صحبت می کنیم باید بدانیم که مبدا و مقصد این مسیر به چه شکل طراحی و طی می شود. بر اساس آرمان های بنیادین انقلاب جمهوری سلامی ایران، آغاز و پایان مسیر تربیتی دانش آموزان باید در جهت حفظ و ترویج توحید گرایی و ربوبیت انجام شود.


وزیر سابق آموزش و پرورش یاد آور شد: وظیفه ی اصلی معلمان و مسئولان نهاد تعلیم و تربیت این است که از کجروی ها و بروز آسیب های خطرناک در دانش آموزان پیشگیری نمایند. در کشوری که کسب ثروت یک ارزش بنیادین و حرف اول است، تمامی اهداف تعلیم و تربیت نیز در همین جهت قرار می گیرند اما در جامعه ای که تقرب به خداوند ارزش اصیل باشد، از محتوای کتب درسی تا اهداف بنیادین تحولی همه در مسیر توحید گرایی و سعادتمندی قرار می گیرند.


بطحایی اشاره کرد: در حال حاضر توحید گرایی، فانوس روشنابخش هدایت برای نظام آموزش و پرورش  است و لازم است که در جریان عمل به مبانی سند تحول بنیادین مورد توجه مسئولان، برنامه ریزان و فرهنگیان گرامی قرار گیرد.


سپس با بیان‌ اینکه آموزش و پرورش ایران در طول ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب تلاش های زیادی در جهت تحقق آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، بیان کرد: هنوز راه بسیاری برای رسیدن به وضعیت مطلوب در شان آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا گرانقدر کشور داریم. وی در پایان گفت: بسیج دانشگاه فرهنگیان لوزنه ی امید برای رهایی از تقلید گرایی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت کنونی است که با توکل بر خدا و کوشش دانشحو معلمان فکور و حمایت مسئولان دلسوز تربیت می تواند گام های موثری در شکوفایی آرمان های توحیدی نظام تعلیم و تربیت بردارد.