دیدار جمعی از دانشجو معلمان فرهنگیان اهواز با رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان
در طی این دیدار با سید کریم حسینی ، مسئولین بسیج به بیان دغدغه ها، دیدگاه ها و نظرات خود در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی فرهنگیان ، جلسه اعضای بسیج مطالبه گری و گفتمان سازی دانشگاه فرهنگیان با سید کریم حسینی نماینده حوزه انتخابی اهواز، کارون، باوی و حمیدیه و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان برگزار شد.
در طی این دیدار با سید کریم حسینی به بیان دغدغه ها، دیدگاه ها و نظرات خود در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.
در این جلسه زهرا سهام، معاونت بسیج مطالبه گری و گفتمان سازی، با اشاره به اهمیت اجرایی شدن سند تحول بنیادین گفت: آموزش و پرورش ما در وضعیت کنونی وارداتی و ریشه در فرهنگ های دیگری دارد به علاوه آنکه نتوانسته است همگام با پیشرفت سایر رشتهها خود را جلو ببرد.
این امر اهتمام دستگاههای اجرایی کشور در اجرایی شدن سند تحول بنیادین را میطلبد.
در این جلسه بهمنی نیا، مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان، بیان کرد: افراد جوان و با انگیزه طی چند مرحله گزینش و از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می شوند.
نباید اجازه داد راههای دیگر جایگزین دوره ۴ ساله تربیت معلم شده و یا افرادی پیش از کسب صلاحیت های لازم وارد کلاس درس شوند. این امر سبب ضربه وارد کردن به پیکره نظام آموزش و پرورش کشور خواهد شد.
همچنین زمانپور، معاونت علمی دانشگاه فرهنگیان، با بیان ضرورت توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان به مسئله هیئت علمیها پرداخته و افزایش جذب آنها را موجب ارتقای سطح علمی دانشگاه فرهنگیان دانستند.
ایشان در ادامه با مقایسه ای زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه های کشور توجه ویژه مسئولان ذیربط و اختصاص بودجه لازم جهت توسعه و بهبود این زیرساختها را خواستار شدند.
در این جلسه کاظمپور عضو دیگر شورای مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج با تاکید بر اهمیت عدالت آموزشی بیان کرد: خصوصی سازی که امروزه و به این شیوه اجرا می شود به نفع سرمایهداران است.
در این طرح به اسم مشارکتهای مردمی و کاهش هزینههای دولت که مدارس غیر انتفاعی باز میشنوند درحالیکه در واقعیت هزینههای این مدارس با مدارس دولتی اختلاف چندانی ندارد.
ایشان در ادامه به بررسی معایب طرح خرید خدمات و عدم شفافسازی آموزشوپرورش در آمارهای این طرح پرداختند.
در این جلسه حسینی بیان کردند: این که سیستم آموزش و پرورش کشور فرسوده است، امریست محرز. ما به یک طرح جامع که شامل بررسی نحوه ورود معلم و دانشآموز به آموزش و پرورش باشد نیاز داریم. معلمی که میخواهد وارد آموزش و پرورش دیده شود باید چند سال بر روی آن کار شود.
ما به اندیشکده هایی برای پژوهش در زمینه مسائل آموزش و پرورش نیاز داریم تا این تغییر و نوسازی رخ دهد.