مرکز بسیج دانشجویی

برخی آقایان جز بهره برداری سیاسی و اقتصادی از سفره انقلاب ،هدف دیگری ندارند

برخی از آقایانی که نام دولتمرد را یدک می کشند اما جز بهره برداری سیاسی و اقتصادی از سفره انقلاب، هدف دیگری ندارند... افرادی که اظهاراتشان درباره آموزش و پرورش چیز دیگری را می نمود اما عملشان خلاف گفتار نمایان شد.

به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان،  پریسا کرمی پور،  عضو شورای گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس شهید باهنر همدان در یادداشتی بیان کرد:

 

۴۳ سال از عمر شکوهمند و با برکت انقلاب اسلامی می گذرد؛ انقلابی که همواره در مسیر پیشرفت و تمدن سازی، فراز و فرود های بسیاری را تجربه کرده و می کند و به آسانی به این نقطه نرسیده است.

چه حججی ها و سلیمانی هایی که فدا نشد تا این انقلاب ریشه دواند. یاد شهیدان رجایی و باهنر همواره در حافظه ماندگار تاریخ خواهد ماند که چگونه شبانه روز و با تلاش بی وقفه، خدمتگزار حقیقی مردم بودند. حال همان انقلابی که در آغاز، شاهد مسئولینی مومن و هم درد با مردم بود، حضور مسئولینی را تجربه کرد که از درد مردم بی خبر بودند. برخی از آقایانی که نام دولتمرد را یدک می کشند اما جز بهره برداری سیاسی و اقتصادی از سفره انقلاب، هدف دیگری ندارند... افرادی که اظهاراتشان درباره آموزش و پرورش چیز دیگری را می نمود اما عملشان خلاف گفتار نمایان شد.

 

در ۸ سالی که گذشت، آموزش و پرورش با شرایطی دست و پنجه نرم کرد که به دلیل عدم مطابقت با اسناد بالادستی و فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی به وجود آمده بود و نبود قوانین مشخص و مدون برای آن ها، اوضاع را وخیم تر نمود. با تاملی بر اهمیت و جایگاه بی بدیل آموزش و پرورش، حال این سوال مطرح میشود که آیا میتوان وزارت مهمی چون آموزش و پرورش را به دستان وزیری سپرد که خود با معلمی بیگانه است؟! مسلما کسی که از درد معلمان بی خبر است، حتی اگر بخواهد هم نمی تواند پیگیر مشکلات بی شمار آن ها بوده و درصدد حل آنها گام بردارد.

 

نتیجه نبود برنامه جامع ۴ ساله ای برای آموزش و پرورش و عدم تخصص وزرای دولت یازدهم و دوازدهم میشود تغییر ۴ وزیر در طول ۸ سال! آیا چنین نیست که تعهد باید تخصص همراه باشد؟! چرا آقایان نسبت به این مسئله بی اهمیت اند؟ مگر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور نخواندند؟!

پس چرا به وزارتی که وظیفه پرورش افسران پیشرفت کشور را دارد، به چشم یک مسئله بنیادی نگاه نمی شود؟! ملت عزیز ایران خواهان دولتی انقلابی با رویکرد اسلامی هستند، دولتی که رنگ و بوی شهیدان آغاز انقلاب را برای آنها زنده کند. از دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی انتظار تشکیل کابینه ای انقلابی، اسلامی و قوی می رود، کابینه ای که مقامات آن از بطن جامعه و هم درد با مردم باشند تا به لطف خداوند متعال، بار دیگر شاهد ایرانی اسلامی و مقتدر باشیم.


قحط الرجال آموزش و پرورش
قحط الرجال آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش همواره به عنوان مهمترین رکن تربیت نیروی انسانی مطرح است اما در عمل کم توجهی ها و سیاست های غلط در سالیان متمادی منجر به ایجاد آسیب های فراوانی همچون بحران نیروی انسانی مشکلات معیشتی معلمان و... بر پیکره مستهلک تعلیم و تربیت کشور شده است.

|

دولت سیزدهم پایه های آموزش و پرورش را از ابتدا درست بچیند
دولت سیزدهم پایه های آموزش و پرورش را از ابتدا درست بچیند

امید است دولت سیزدهم از همان ابتدا، پایه های نظام تعلیم و تربیت را استوار بچیند تا چهار سال بعد، آموزش و پرورش با دیواری بی اساس رو در رو نشود. اولین اقدام در این راستا، انتخاب وزیری لایق، شایسته و دلسوز نسبت به این وزارتخانه است؛ فردی که از بدنه ی آموزش و پرورش به پا خاسته باشد ...

|

با چند دستگی در مراجع ذی صلاح، چه عاقبتی برای تربیت معلم رقم میخورد؟
با چند دستگی در مراجع ذی صلاح، چه عاقبتی برای تربیت معلم رقم میخورد؟

شما این آشفتگی در امر تربیت، سنجش و پذیرش معلم را در یک قاب تصور کنید! حتی اگر برای تایید صلاحیت های معلمی سنجه هایی معرفی شود و گفته شود باید طبق این سنجه ها گواهینامه صادر شود، تصور می کنید با این آشفتگی در تربیت و این چنددستگی در مراجع ذی صلاح چه عاقبتی(بخوانید مصیبت) برای ...

|

هر مدرسه ای که باز شود،در زندانی بسته می شود
هر مدرسه ای که باز شود،در زندانی بسته می شود

هر مدرسه ای که باز شود، در زندانی بسته می شود. دولت اگر در یک نظام تربیتی پویا و کارآمد شرایط تحصیل و سواد آموزی افراد جامعه را مهیا کند، از دل کودکان جامعه، دکتر، مهندس، گاندی، ماندلا و خمینی کبیر تربیت میشود.

|

استخدام های مجلس مشکل آموزش و پرورش را حادتر می کند
 اشتباه دولت دهم درواگذاری فضاهای آموزشی به وزارت علوم
استخدام های مجلس مشکل آموزش و پرورش را حادتر می کند اشتباه دولت دهم درواگذاری فضاهای آموزشی به وزارت علوم

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش: مشکل ما این است که قوه مقننه به بلوغ سیاسی نرسیده است که درکار آموزش و پرورش دخالت نکند. وقتی می گوییم معلم کارمند نیست، در نظام سیاسی کشور ما معنا ندارد.

|