مرکز بسیج دانشجویی

قحط الرجال آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش همواره به عنوان مهمترین رکن تربیت نیروی انسانی مطرح است اما در عمل کم توجهی ها و سیاست های غلط در سالیان متمادی منجر به ایجاد آسیب های فراوانی همچون بحران نیروی انسانی مشکلات معیشتی معلمان و... بر پیکره مستهلک تعلیم و تربیت کشور شده است.

به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، محمد اقبال کهخایی مقدم، معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زابل در یادداشتی بیان کرد :

 

 پس از گذشت مدتی از معرفی کابینه پیشنهادی آیت الله رییسی ومعرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حساسیت ها پیرامون ایشان بالا گرفت و گفتگوها در مورد صلاحیت آقای باغگلی آغاز شد.

 

شناخت بدنه آموزش و پرورش از جناب آقای دکتر باغگلی تقریباً هیچ بود. واین عدم شناخت منجر به موضع گیری بدنه معلمان نسبت به ایشان شد. حال پس از بحث و بررسی در مجلس و گفتگوهای ایشان در فضای مجازی شناخت نسبی در ذهن ها شکل گرفته است. در روز بررسی صلاحیت ها در مجلس کمیسیون مربوطه عدم صلاحیت ایشان را اعلام نمود. که حاشیه هایی در پی داشت.

 

اهم موارد ذکر شده توسط موافقین

 

_دانش تخصصی در زمینه تعلیم و تربیت

 

_جوان و انقلابی بودن ایشان

 

_عدم وابستگی به گروه های سیاسی

 

_رویکرد تحولی در نگاه به آموزش و پرورش فساد ستیزی و از بین بردن حلقه های قدرت در حوزه آموزش و پرورش

 

_تجربه مدیریتی موفق در مدارس امام رضا

 

اهم موارد ذکر شده توسط مخالفان

 

_عدم داشتن سابقه کافی و نبودن از بدنه آموزش و پرورش  حتی به گفته یکی از نمایندگان مردم حتی ایشان نمیتوانند مدیر یک مدرسه شوند چه رسد به وزارت

 

_تعارض منافع

 

_عدم درک درست از وزارت عریض و طویل آموزش و پرورش با قریب به یک میلیون و دویست هزار نفر پرسنل

 

_عدم ارائه برنامه جامع و کامل و گویی

 

 وزارت آموزش و پرورش همواره به عنوان مهمترین رکن تربیت نیروی انسانی مطرح است اما در عمل کم توجهی ها و سیاست های غلط در سالیان متمادی منجر به ایجاد آسیب های فراوانی همچون بحران نیروی انسانی مشکلات معیشتی معلمان و... بر پیکره مستهلک تعلیم و تربیت کشور شده است. که نیازمند تحول و تغییر اساسی در رویکرد ها نسبت به این نهاد انسان ساز است.

 

در حال حاضر سهم آموزش و پرورش از بودجه حدود 9 تا 11 درصد است که در اوایل انقلاب این مقدار حدوداً 24 درصد بوده و همچنین در حال حاضر حدود 90 تا 95 درصد از بودجه آ.پ صرف حقوق و مزایای کارکنان میشود که با این وضعیت اجرای برنامه های تحولی و کیفیت بخشی عملا نشدنی بنظر میرسد. امید است نمایندگان محترم مجلس با شناخت درست برنامه ها وزیر پیشنهادی و با در نظر گرفتن فرصت ها وچالش ها و بدور از سیاسی کاری وزیری لایق و شایسته را برای سکانداری این وزارتخانه مهم انتخاب کنند.


برخی آقایان جز بهره برداری سیاسی و اقتصادی از  سفره انقلاب ،هدف دیگری ندارند
برخی آقایان جز بهره برداری سیاسی و اقتصادی از سفره انقلاب ،هدف دیگری ندارند

برخی از آقایانی که نام دولتمرد را یدک می کشند اما جز بهره برداری سیاسی و اقتصادی از سفره انقلاب، هدف دیگری ندارند... افرادی که اظهاراتشان درباره آموزش و پرورش چیز دیگری را می نمود اما عملشان خلاف گفتار نمایان شد.

|

دولت سیزدهم پایه های آموزش و پرورش را از ابتدا درست بچیند
دولت سیزدهم پایه های آموزش و پرورش را از ابتدا درست بچیند

امید است دولت سیزدهم از همان ابتدا، پایه های نظام تعلیم و تربیت را استوار بچیند تا چهار سال بعد، آموزش و پرورش با دیواری بی اساس رو در رو نشود. اولین اقدام در این راستا، انتخاب وزیری لایق، شایسته و دلسوز نسبت به این وزارتخانه است؛ فردی که از بدنه ی آموزش و پرورش به پا خاسته باشد ...

|

با چند دستگی در مراجع ذی صلاح، چه عاقبتی برای تربیت معلم رقم میخورد؟
با چند دستگی در مراجع ذی صلاح، چه عاقبتی برای تربیت معلم رقم میخورد؟

شما این آشفتگی در امر تربیت، سنجش و پذیرش معلم را در یک قاب تصور کنید! حتی اگر برای تایید صلاحیت های معلمی سنجه هایی معرفی شود و گفته شود باید طبق این سنجه ها گواهینامه صادر شود، تصور می کنید با این آشفتگی در تربیت و این چنددستگی در مراجع ذی صلاح چه عاقبتی(بخوانید مصیبت) برای ...

|

هر مدرسه ای که باز شود،در زندانی بسته می شود
هر مدرسه ای که باز شود،در زندانی بسته می شود

هر مدرسه ای که باز شود، در زندانی بسته می شود. دولت اگر در یک نظام تربیتی پویا و کارآمد شرایط تحصیل و سواد آموزی افراد جامعه را مهیا کند، از دل کودکان جامعه، دکتر، مهندس، گاندی، ماندلا و خمینی کبیر تربیت میشود.

|

استخدام های مجلس مشکل آموزش و پرورش را حادتر می کند
 اشتباه دولت دهم درواگذاری فضاهای آموزشی به وزارت علوم
استخدام های مجلس مشکل آموزش و پرورش را حادتر می کند اشتباه دولت دهم درواگذاری فضاهای آموزشی به وزارت علوم

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش: مشکل ما این است که قوه مقننه به بلوغ سیاسی نرسیده است که درکار آموزش و پرورش دخالت نکند. وقتی می گوییم معلم کارمند نیست، در نظام سیاسی کشور ما معنا ندارد.

|