مرکز بسیج دانشجویی

رتبه بندی یا طبقه بندی معلمان

حال برای ایجاد انگیزه و تپاندن دوباره ی قلب نظام تعلیم و تربیت، نیازمند اجرای طرحی هستیم تا بتوانیم روح خفته نظام تعلیم و تربیت اسلامی کشورمان را توسط معلمین پرتوان و سخت کوش جامعه مان احیا کنیم

به  گزارش خبرنامه دانشجو ایران ،حدیث روزبهانی ،عضو فعال شورای گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی  پردیس نسیبه تهران ، در یادداشتی بیان کرد:

 

بحث رتبه بندی ، صحبت امروز و دیروز نیست . قریب به سی سال است که مسئولین و دست اندرکاران نظام آموزشی کشور ، از رتبه بندی و نظام ارزشیابی صحیح معلمان سخن گفته اند و میگویند و احتمالا خواهند گفت! همواره بحث ارتقا منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی در هر ارگانی ، از مهمترین موضوعات جهت پیشرفت و افزایش کارآمدی آن ارگان بوده است.

 

آموزش و پرورش هم یکی از همین ارگان های دولتی است با این تفاوت که تمدن سازترین و آینده سازترین آنهاست ... بنابراین بحث رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور، باید اندکی با سایر کارمندان دولتی فرق کند ... معلم صرفا یک ابزار تزریق کننده ی علم به جامعه نیست که قرار باشد ترازویی در دست بگیریم و میزان دانشی را که به فرزندان این مملکت انتقال داده است را وزن کنیم و بگوییم سهم تو از معلمی ات ، به ازای هر مغز سرشار از علم و دانشی که وارد جامعه میکنی ، فلان درصد افزایش حقوق است ؛ اگر قرار باشد معلم را از این زاویه ببینیم و اینگونه در نظر بگیریم ، فرقمان با جوامع علم پرست غربی چیست ؟!

ما اینجا هستیم برای تحقق مفهوم اصلی و اساسی آموزش و پرورش . این دیدگاه حقیقی ما مسلمانانی ست که علم را در کنار تربیت اسلامی میپذیریم .

 

حال برای ایجاد انگیزه و تپاندن دوباره ی قلب نظام تعلیم و تربیت ، نیازمند اجرای طرحی هستیم تا بتوانیم روح خفته ی نظام تعلیم و تربیت اسلامی کشورمان را توسط معلمین پرتوان  و سخت کوش جامعه ی مان احیا کنیم  .

 

طرح رتبه بندی بدون در نظر گرفتن تمامی تحریفات و تغییراتی که به آن تحمیل شد ، توانایی تحقق این امر را دارد . در حقیقت یعنی اینکه بیاییم وشیوه ای صحیح برای سنجش و ارتقای  صلاحیت های معلمان جامعه مان طرح کنیم و جهت افزایش ترازعلمی و تربیتی معلمان ، نظام خاص ارزشیابی را در نظر بگیریم و رقابتی سالم و اثربخش راه  بیندازیم.  با اهداف مدنظر ،امروزه طرحی که تحت عنوان رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه شده است ما و معلمان دغدغه مند آموزش و پرورش همخوانی ندارد . اینکه صرفا بگوییم هرچقدر سابقه و تجربه ی تدریس معلمان بیشتر باشد ، حقوق و مزایا هم به همان نسبت افزایش یابد .

این، همان رتبه بندی تحریف شده است که فرآیند توسعه ی حرفه ای معلمان را کند میکند و انگیزه لازم جهت حفظ و ارتقای فعالیت و پویایی معلمان را نه تنها ایجاد نمیکند بلکه از آن ها سلب میکند  ... 

اقدامات پرورشی در ، مطالبه ی ما ، آن رتبه بندی ست که میگوید معلمان بر اساس تلاش ها کلاس و انرژی مضاعفی که برای دانش آموزانشان صرف میکنند ، رتبه و جایگاهشان ارتقا یابد نه صرفا سال های خدمتشان .  تقاضای ما بررسی مجدد لایحه ی رتبه بندی ارسال شده به مجلس شورای اسلامی و در نظر گرفتن اهداف اصلی این طرح است تا با تصویب آن بتوانیم گامی دیگر در جهت توسعه ی نظام تعلیم و تربیت اسلامی کشور برداریم و رسالت ارزشمند معلمی را با کیفیتی مطلوب تر به مقصود برسانیم.


ابهام در لایحه و آیین نامه اجرایی،نشان از رکود مسئولین نسبت به حرکت رو به رشد آموزش و پرورش دارد
ابهام در لایحه و آیین نامه اجرایی،نشان از رکود مسئولین نسبت به حرکت رو به رشد آموزش و پرورش دارد

در حال حاضر ابهام در لایحه و آیین نامه اجرایی، نشان از رکود مسئولین اجرایی و بی رغبتی آنها نسبت به حرکت رو به رشد آموزش وپرورش دارد. مسئولینی که از حرکت های روبه رشد گریزان وبه انجام روزمرگی های اداری مشغول اند.

|

۱۰ سال است که طرح رتبه بندی معلمان همچون یک کلاف سردرگم در میان دستگاه های عالی کشور به هم می پیچد
۱۰ سال است که طرح رتبه بندی معلمان همچون یک کلاف سردرگم در میان دستگاه های عالی کشور به هم می پیچد

۱۰ سال است که طرح رتبه بندی معلمان همچون یک کلاف سردرگم در میان دستگاه های عالی کشور درهم می پیچد. و هر بار به بهانه های ناچیز و خنده دار به سال بعد، دولت و مجلس اینده موکول می شود. مهر این نظام رتبه بندی را با نبود بودجه زدند و در پایان یک سرهم بندی کودکانه در مجلس شورای اسلامی ...

|

رتبه بندی،آتشفشان همچنان فعال در آموزش و پرورش ما
رتبه بندی،آتشفشان همچنان فعال در آموزش و پرورش ما

رتبه بندی،آتشفشان همچنان فعال در آموزش و پرورش ما.مجلس ما، اتاقک این آتشفشان است که مواد مذاب و داغ رتبه بندی را در خود نگه داشته و حتی تا مرز اجرایی نیز برای شفاف سازی لایحه ای که سطر به سطر و واژه به واژه اش مستلزم تعبیر و تفسیر است تصمیمی ندارد.

|