مرکز بسیج دانشجویی

معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند

دانشجو معلمان، همان معلمان آینده و افسران پیشرفت کشور به دنبال ارتقای نظام تربیت حرفه ای معلمان در آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ تعامل مستمر با مدارس و نهادهای علمی و پژوهشی که در سند تحول نیز به آن تاکید شده است، هستند.

به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ،حدیث پوریان ،معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ،پردیس علامه طباطبایی در یادداشتی بیان کرد:

 

با حضور آقای وزیر در  استان کرمان   شاهد جلسات شبه نمایشی و پشت درهای بسته با نمایندگانی گزینشی از بدنه آموزش و پرورش و دانشجویان بودیم؛ این مسئله به خوبی نشان داد که درک درستی از جایگاه و شان، رسالت آرمانخواهی، عدالت طلبی و تصمیم سازی دانشجویان در آقای نوری وجود ندارد.

ارزش و اهمیت دانشجو و تشکل‌های دانشجویی در نوآوری، ارتقا و تحول آفرینی عناصر و مولفه‌های جامعه بر کسی پوشیده نیست.

همین تشکل ها هستند که می‌ توانند با روحیه دغدغه‌ مندی و بصیرت جوی خود در مسیر اصلاح یا تغییر مولفه‌های بنیادین گام بردارند و پیشران حرکت‌های جهادی باشند.

کما اینکه در ماه‌ های اخیر نیز شاهد نقش آفرینی موثر تشکل‌ های دانشجویی در زمینه حرکت های اجتماعی بوده ایم.

علاوه بر این  وجود ۸۵۰ کانون فرهنگی، ۳۲۵ انجمن علمی، ۲۵۰ نشریه و ۳۴ تشکل سیاسی در کنار ظرفیت تشکل انقلابی بسیج دانشجویی، ظرفیت بسیار مهمی است که رسالت تربیت محوری دانشگاه فرهنگیان را برای تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی پیش از پیش یادآور می شود.

جالب این است که این آمار و ارقام پس از وزارت ایشان توسط هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان اعلام گردیده است.

در این میان، متاسفانه با وجود این که وزیر محترم آموزش و پرورش بیش از یک ماه است که به عنوان وزیر اصلح این وزارتخانه رای اعتماد گرفته و برگزیده شده‌ اند، تاکنون نه تنها دعوتی را  در جهت شنیدن دغدغه‌ ها و انتظارات دانشجو معلمان را نپذیرفته‌اند.

این در حالی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود بارها به اهمیت نقش معلم و آمادگی های او در مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده اشاره کرده  و می فرمایند: ( به مسئولان تأکید می‌کنیم دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکننده‌ی معلم است و اهمیت فراوانی دارد، جدی بگیرند و هر چه می‌توانند برای آن سرمایه‌گذاری کنند.)

این سخن، به معنای نقش موثر دانشجو معلمان و تربیت معلم می باشد که به نظر نمی رسد آقای نوری به آن باور داشته باشند.

حال که ایشان به مشکلات موجود در این دانشگاه آگاهند پیشنهاد می شود به جای کمرهمت بستن به نادیده گرفتن، توهین و زخم زبان زدن به دانشجومعلمان، برنامه ریزی برای حل مشکلات و موانع موجود جهت تعالی بخشی به این دانشگاه را در دستورکارهای فوری خود قرار دهند.

آقای وزیر بدانند که دانشجو معلمان، همان معلمان آینده و افسران پیشرفت کشور به دنبال ارتقای نظام تربیت حرفه ای معلمان در آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ تعامل مستمر با مدارس و نهادهای علمی و پژوهشی که در سند تحول نیز به آن تاکید شده است، هستند و در عین حال که مصر و جدی پیگیر بهبود ساختار و وضعیت نظام آموزش و پرورش بر مبنای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین هستند

انتظار شنیدن جملاتی همچون «چرا باید با شما جلسه بگذارم، شما ۲ سال است که تعطیلید!» را نیرندارند بلکه مشتاق اند تا کمک کار شما در حل مسائل مختلف باشند.

ایشان باید بدانند دانشجو معلمان پایه ریز تمدن و پیشرفت سرمایه انسانی  کشور هستند و با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری  که می فرمایند (افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند)، مشاهده این چنین اقدامات و صحبت هایی باعث آزردگی خاطر دانشجویان بالاخص دانشجومعلمان می شود.

امید است جناب وزیر به جای نادیده گرفتن دانشجویان و تشکل های دانشجویی ظرفیت آنان را ارج نهاده و با اقدامات خود بیش از این زمینه  بی اعتمادی جامعه  دانشجومعلمان به خود را فراهم نکنند.


سوء تدبیرهای آقایان،شائبه نمایشی بودن بازگشایی دانشگاه فرهنگیان را تقویت می کند
سوء تدبیرهای آقایان،شائبه نمایشی بودن بازگشایی دانشگاه فرهنگیان را تقویت می کند

سوء تدبیرهای امروز و دیروز آقایان است که شائبه نمایشی بودن بازگشایی دانشگاه فرهنگیان را تقویت می کند. مسئولان دانشگاه یک بار از صدر تا ذیل در بوق حضوری شدن آموزش می دهند و از طرفی آموزش حضوری را محدود به چند رشته و ورودی خاص می کنند .

|

دانشجومعلمان از دید وزیر آموزش و پرورش ،مفت خوران این وزارتخانه تلقی میشوند
دانشجومعلمان از دید وزیر آموزش و پرورش ،مفت خوران این وزارتخانه تلقی میشوند

ما بر این گمان بودیم که جناب وزیر حامی و پشتیبان سربازان عرصه تعلیم و تربیت هستند اما مثل اینکه فراموش کرده اند که همه ما در یک سنگر هستیم و ایشان به عنوان فرمانده ی این لشکر موظف به حفظ منزلت نیروهای خود می باشند، نه تحقیر آنها.ما به فکر به دست آوردن جایگاه مطلوب اجتماعی و ...

|

ناکارامدی دولت سیزدهم در اداره و تحول آفرینی آموزش و پرورش
ناکارامدی دولت سیزدهم در اداره و تحول آفرینی آموزش و پرورش

اموزش و پرورش، وزارتخانه ای که در سال های گذشته روز به روز نحیف تر و از اهمیت آن کاسته شده است. طوری که در صورت ناکارآمدی دولت سیزدهم در اداره و تحول آفرینی آموزش و پرورش شاهد فروپاشی نظام آموزشی کشور چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی خواهیم بود.

|

وزیر آموزش و پرورش باید دغدغه مند و متعهد باشد
وزیر آموزش و پرورش باید دغدغه مند و متعهد باشد

وزیر آموزش و پرورش بایددغدغه مند و متعهد باشد : همیشه در هر جامعه شخصی میتواند وضعیت را بهبود ببخشد که از دل آن جامعه باشد . وزیر آموزش و پرورش باید اول از همه ، فارغ از تمام پست های مدیریتی و دولتی ، یک فرهنگی دغدغه مند باشد .

|