فرایند تربیت معلم در مرکز ثقل تعلیم و تربیت از مسیر مطلوب خارج شده است
دو سال تحصیل مجازی در این دانشگاهِ راهبردی که به تعبیر مقام معظم رهبری ، مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است ، فرآیند تربیت معلم را از مسیر مطلوب خود خارج ساخته و بلا شک ، توانایی تربیت معلمانی پویا و تحول ساز را نداشته است .
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ،مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ،پردیس نسیبه تهران در نامه ای خطاب به دکتر خنیفر بیان کرد:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسین خنیفر
ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان
سلام علیکم
با نظر به تصمیماتی که پیرامون حضوری ساختن کلاس های درس دانشگاه فرهنگیان و الزام به اجرا درآوردن این مهم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ، اتخاذ شده است ، به روند بازگشایی دانشگاه در این ایام ، انتقاداتی اساسی وارد است که در ادامه به اختصار بیان مینماییم.
جناب آقای خنیفر ؛
دو سال تحصیل مجازی در این دانشگاهِ راهبردی که به تعبیر مقام معظم رهبری ، مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است ، فرآیند تربیت معلم را از مسیر مطلوب خود خارج ساخته و بلا شک ، توانایی تربیت معلمانی پویا و تحول ساز را نداشته است . دوری از فضای حقیقی ، آفتی به نام انفعال را به بدنه دانشجو معلمان تزریق کرده که عواقب آن ، در آینده ای نه چندان دور و در مواجهه با دانش آموزانشان بروز و ظهور پیدا خواهد کرد .
لذا انتظار میرفت در این دو سال ایام خانه نشینی دانشجو معلمان ، سازوکاری اثربخش و اقداماتی سازنده را جامه عمل میپوشاندید و فکری به حال چالش ها و معضلات نا تمام این دانشگاه میکردید که با دستور حضوری سازی دانشگاه ها ، با مسئله جدی عدم آمادگی در استقبال از یکایک دانشجویان مواجه نشوید .
آقای دکتر ؛
چه تفاوتی میان دانشجویان رشته آموزش ابتدائی ورودی های ۹۷ و ۱۴۰۰ با یک دانشجوی ورودی ۹۹ قائل میشوید در حالیکه آنها نیز رنگ کلاس های دانشگاه را به چشم خود ندیده اند و طعم تحصیل در دانشگاه را نچشیده اند ؟
چه تفاوتی میان رشته آموزش ابتدائی با سایر رشته ها قائل میشوید در حالیکه بناست از تمامی رشته های این دانشگاه ، معلم تراز انقلاب تربیت شود ؟ با تحمیل روند مجازی و تداوم بازماندگی سایر دانشجومعلمان از شرایط مطلوب ، چه راهکاری جهت برون رفت از این وضعیت مد نظر دارید ؟
ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان ؛
در این دو سالی که پشت سر نهادیم ، جهت رفع نواقص و ایراداتی که به حق به ساختار کنونی دانشگاه فرهنگیان وارد است ، فرصت های بسیار مناسبی را از دست دادیم .
این فرصت سوزی در حالی رقم خورد که کسورات ۲۵ درصدی حقوق دانشجو معلمان که نقض صریح ماده ۶ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش بود ، بدون دریافت هرگونه امکاناتی اعم از خوابگاه ها و خدمات شبانه روزی و ... همچنان تداوم داشت و انتظار میرفت با این حجم از درآمد اختصاصی ، شاهد تغییرات سازنده ای در سازوکار کنونی دانشگاه باشیم .
جناب آقای خنیفر ؛
از شما تقاضا میشود در اسرع وقت با پیگیری ها و عملیاتی ساختن اید های سازنده جهت بازگشت به شرایط عادی ، گامی موثر برای احیای فرآیند تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان که امروز هم از نظر کیفی و هم کمی ، رو به افول است بردارید .