مرکز بسیج دانشجویی

ابهام در لایحه و آیین نامه اجرایی،نشان از رکود مسئولین نسبت به حرکت رو به رشد آموزش و پرورش دارد

در حال حاضر ابهام در لایحه و آیین نامه اجرایی، نشان از رکود مسئولین اجرایی و بی رغبتی آنها نسبت به حرکت رو به رشد آموزش وپرورش دارد. مسئولینی که از حرکت های روبه رشد گریزان وبه انجام روزمرگی های اداری مشغول اند.

به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، محمدرضا بابایی ،عضو هسته صلاحیت های معلمی معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد در یادداشتی بیان کرد:


 برای رسیدن به رتبه‌بندی درسطح مطلوب، لازم است آیین‌نامه اجرایی‌‌‌از ابعاد گوناگون محتوایی واجرایی کاملا دقیق و قابل اجراشدن باشد. نبود ساختاری مشخص برای ارزیابی و وجود ابهام در فرایند ارزیابی آیین‌نامه اجرایی رتبه بندی، این ساختار را پوچ و بی‌معنا ساخته است. استقرار نظام سنجش صلاحیت که یکی از اساسی ترین راهکارهای سند تحول بنیادین است، یکی از ارکان رتبه‌بندی می باشد.حال آنکه در رتبه‌بندی راهکاری در مورد نحوه ی سنجش بیان نشده است. این نقص و کمبود که در آیین‌نامه به چشم می‌خورد، از دومنظر قابل توجه است. یا اینکه مسئولین منابع انسانی آموزش و پرورش غیرعلمی به مسئله ورود کرده اند و از تمام جوانب رتبه‌بندی آگاهی ندارند که این مایه ننگ دولتمردانی است که ادعای تحول دارند و یا اینکه قصد دارند با کم کاری و عدم تلاش لازم، مهم ترین عامل تحول را سرکوب کرده و به انجام امورات کلیشه ای بپردازند. 

 

 بی‌شک رتبه‌بندی با وجود ساختار اجرایی دقیق، ارزیابان متخصص و شفافیت فرایند ارزیابی، آینده ای تحولی را برای آموزش وپرورش رقم می زند؛ تحولی که منجر به بالارفتن کیفیت آموزش معلمان به همراه بهبود معیشت آنان می شود.
 در حال حاضر ابهام در لایحه و آیین‌نامه اجرایی، نشان از رکود مسئولین اجرایی و بی‌رغبتی آنها نسبت به حرکت رو به رشد آموزش‌وپرورش دارد. مسئولینی که از حرکت‌های روبه رشد گریزان وبه انجام روزمرگی‌های اداری مشغول اند.

 


۱۰ سال است که طرح رتبه بندی معلمان همچون یک کلاف سردرگم در میان دستگاه های عالی کشور به هم می پیچد
۱۰ سال است که طرح رتبه بندی معلمان همچون یک کلاف سردرگم در میان دستگاه های عالی کشور به هم می پیچد

۱۰ سال است که طرح رتبه بندی معلمان همچون یک کلاف سردرگم در میان دستگاه های عالی کشور درهم می پیچد. و هر بار به بهانه های ناچیز و خنده دار به سال بعد، دولت و مجلس اینده موکول می شود. مهر این نظام رتبه بندی را با نبود بودجه زدند و در پایان یک سرهم بندی کودکانه در مجلس شورای اسلامی ...

|

رتبه بندی،آتشفشان همچنان فعال در آموزش و پرورش ما
رتبه بندی،آتشفشان همچنان فعال در آموزش و پرورش ما

رتبه بندی،آتشفشان همچنان فعال در آموزش و پرورش ما.مجلس ما، اتاقک این آتشفشان است که مواد مذاب و داغ رتبه بندی را در خود نگه داشته و حتی تا مرز اجرایی نیز برای شفاف سازی لایحه ای که سطر به سطر و واژه به واژه اش مستلزم تعبیر و تفسیر است تصمیمی ندارد.

|

رتبه بندی یا طبقه بندی معلمان
رتبه بندی یا طبقه بندی معلمان

حال برای ایجاد انگیزه و تپاندن دوباره ی قلب نظام تعلیم و تربیت، نیازمند اجرای طرحی هستیم تا بتوانیم روح خفته نظام تعلیم و تربیت اسلامی کشورمان را توسط معلمین پرتوان و سخت کوش جامعه مان احیا کنیم

|