مرکز بسیج دانشجویی

در انتصابات دانشگاه فرهنگیان، عدم شفافیت در انتصاب چشم می خورد

به عنوان نمونه در انتصابات اخیر دانشگاه فرهنگیان، عدم شفافیت در رویه انتصاب و عدم مشورت با حلقات میانی صاحب نظر در استان برای انتخاب افراد مانند بسیاری از انتصابات قبلی به چشم می خورد. نمی شود در خفا و بدون مشورت با فعالین دانشجویی و تشکل های دانشجویی ، برای انتصاب رئیس دانشگاه فرهنگیان که مرکز ثقل جریان انسان ساز و دانشگاه راهبردی استان است تصمیم گرفت. صد البته مسئله ما شخص فعلی نیست بلکه همانطور که مطرح شد این فرایند انتصابات است که مبهم و غیرشفاف است.

به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا(س) یزد،بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر ،بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای حضرت رقیه(س) در نامه ای خطاب به استاندار یزد بیان کردند:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

« وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ »

جناب آقای دکتر فاطمی، استاندار محترم سلام علیکم.
در روند اخیر برخی از انتصابات استان یزد شاهد نقد های جدی فعالین فرهنگی و اجتماعی نسبت به گزینه های منتصب جنابعالی هستیم لیکن، پاسخی شفاف از سمت استانداری دریافت نشده است.


در نظام شایسته سالاری اسلامی و مبتنی بر سیاست علوی، کارگزار حکومتی می بایست افراد را پس از آزمایش و مشورت با دیگران چون حلقات میانی جوان و صاحب نظران با تجربه انتخاب کند؛ این فرد باید از نظر ملاک‌های اخلاقی و مدیریتی اصلح باشد و به سایر ملاک‌هایی که امیرالمومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه و خصوصا نامه به مالک اشتر به آن اشاره کرده‌اند نزدیک باشد. 


حال با توجه به این مطالب آیا شما از افراد با تجربه و حلقات میانی مشورت گرفته اید؟ آیا ملاک های ذکر شده را در نظر داشته اید؟ 

متأسفانه به نظر می‌رسد روند انتصابات گزینه‌های پیشنهادی در ابهام و نامشخص بوده است و تا کنون علیرغم مطالبه جمعی نخبگان، رویه شفاف و مشخصی از جانب شما در انتصابات دیده نشده است که این به معنای کم‌توجهی به خواست اجتماعی و نخبگان است. از سوی دیگر نیز تاکنون طرحی مدون برای تعیین ملاک و معیار‌های صلاحیت سنجی مدیران و گروه‌های گزینش از جانب شما ارائه نشده است که البته این نقد به لایه‌های بالاتر دولت نیز وارد است.

به عنوان نمونه در انتصابات اخیر دانشگاه فرهنگیان، عدم شفافیت در رویه انتصاب و عدم مشورت با حلقات میانی صاحب نظر در استان برای انتخاب افراد مانند بسیاری از انتصابات قبلی به چشم می‌خورد. نمی شود در خفا و بدون مشورت با فعالین دانشجویی و تشکل های دانشجویی ، برای انتصاب رئیس دانشگاه فرهنگیان که مرکز ثقل جریان انسان ساز و دانشگاه راهبردی استان است تصمیم گرفت. صد البته مسئله ما شخص فعلی نیست بلکه همانطور که مطرح شد این فرایند انتصابات است که مبهم و غیرشفاف است.

 

در پایان لازم ذکر این نکته لازم است که ما حمایت از دولت انقلابی را به فرموده رهبر معظم انقلاب بر خود فریضه دانسته و به عنوان فعالین دانشجویی استان یزد، در هر زمان آماده همکاری با نهادهای مربوطه برای تدوین طرح صلاحیت سنجی و ارزیابی عملکرد مسئولین می باشیم. 

همچنین از جنابعالی دعوت می‌کنیم تا با حضور در جمع فعالین اجتماعی و دغدغه‌مندان استان، نسبت به شفافیت انتصابات در استان و به ویژه دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کنید و یا در حداقل ترین حالت ممکن انتظار میرود پاسخگوی شبهات مخربی که در حال ایجاد حاشیه هستند ، باشید ان شاءلله.