روز دانشجو در پردیس ساری:
مطالبه ی مسائل آموزش و پرورش از استاندار
رضا کریمی، مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان ساری در روز دانشجو و در حضور استاندار به بیان مسائل دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش استان مازندران پرداخت.
بهگزارش پایگاه خبریتشکیلاتی بعثنا؛ روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ساری به بیان مسائل حوزه تعلیم و تربیت توسط دانشجومعلم رضا کریمی در حضور استاندار مازندران گذشت. متن سخنرانی کریمی را میخوانید:
عرض سلام و ادب خدمت همهی بزرگواران حاضر در این جلسه علیالخصوص جناب استاندار محترم که وقت خود را در اختیار ما قرار دادهاند. در ابتدای عرایض ،بنده اعلام میکنم که عضو کوچک بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان و حامل دغدغهها و دل مشغولیات دانشجومعلمان بسیجی استان میباشم. در بخش اول سخنان نگاهی به فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون دانشگاه فرهنگیان اگر داشته باشیم میتوان به اهمیت این مجرای تربیت معلم پی برد. حضرت امام خامنهای مدظلهالعالی در سال ۹۶ فرمودند دانشگاه فرهنگیان را مسئولین جدی بگیرند دانشگاهی که تولید کنندهی معلم است را جدی بگیرید. هر چی میتوانید برای این دانشگاه سرمایهگذاری کنید. معظم له به این مکان معلمسازی نگاه سرمایهای دارند نه نگاه هزینهای به طبع سرمایهگذاری بیشتر سود بیشتری خواهد داشت. اگر در دانشگاه فرهنگیان هزینهای صورت میگیرد و یا اعتباراتی تخصیص داده میشود در آینده بازدهی و سود این سرمایهگذاری را مشاهده خواهیم کرد. هر چه از اهمیت این مرکز پرورش تعلیمدهنده سخن به میان بیاوریم کفاف گوی آن نیست فلذا از مبحث اهمیت عبور خواهیم کرد و مطالبات خواهیم پرداخت. از جناب استاندار، سرپرست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان تشکر میکنیم که بعد از مدتها فرصتی در اختیار ما دانشجومعلمان برای بیان مطالبات قرار داده.اند.
مطالبات اولیهی ما دانشجومعلمان بسیجی احیا و احصاء مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون حوزههای تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و علیالخصوص دانشگاه فرهنگیان است. مسائلی همچون عدالت آموزشی، جوانگرایی در بدنه آموزش و پرورش، بهبود زیرساختهای دانشگاه فرهنگیان که رئیسجمهور محترم هم وعده بر بهبود این مسئله دادهاند و مسائل دیگر نمونههایی از مطالبات رهبری است. یکی از مطالبات به زمین افتادهی رهبری مسئلهی جذب بیشتر از مسیر دانشگاه فرهنگیان است که استان مازندران متاسفانه امسال جذب از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ را به نسبت جذب از دانشگاه فرهنگیان افزایش داده است. در مورد زیرساختهای مراکز و پردیسهای استان ما با مشکلاتی همچون محدودیت فضای آموزشی و خوابگاهی، کمبود مالی در بعضی از قسمتها، مجاورت دانشگاهی هم چون ساری با زندان، عدم تجهیز امکانات رفاهی و قص الی هذا. قسمت بعدی مطالب بنده حول محور کلان مسئلههای آموزش و پرورش است. حضرت آقا سال ۱۴۰۲ در دیدار با معلمان فرموده.اند ما بیایم آموزش و پرورش را از دولت جدا کنیم بدهیم دست بخشهای خصوصی بروند، این خرج سنگین و این بودجهی سنگین را از دوش آموزش و پرورش برداریم. دستشان درد نکند برای نابود کردن کشور فکر خوبی است. خصوصیسازی و برونسپاری در آموزش و پرورش آفتی شده است که به دنبال خود مشکلات و معضلات عدیدهای را به همراه میآورد. و یا پیرامون بیثباتی در مدیریت هم حضرت امام خامنهای مدظله العالی تاکید بر ثبات و انتخاب اصلح دارند نه انتصابات بر محور روابطی که بین افراد وجود دارد فی المثل در شهرستانی اگر نمایندهی آن شهر عوض شود حتی اگر سیستم اداره آموزش و پرورش بسیار خوب هم باشد اما متاسفانه شروع به جا به جایی این افراد میکنند. دیگر مطالبهی ما از دستگاههای اجرایی استانی اهتمام ورزیدن برای کمک به پیادهسازی سند تحول است که نزدیک به ۱۳ سال است از اجرای آن خبری نیست و برای رهبر معظم انقلاب اسلامی دغدغه شده است.
اما بنده و همکارانم قرار است در استانی معلم بشویم که چالشهای متعددی دارد. چالشهایی که اگر مقابله نشود با آن مشکلات، در خط و سیر تربیت تاثیر منفی خواهند گذاشت. جناب آقای استاندار مناطق آزاد به جای بهبود کیفیت اقتصادی ولنگاری فرهنگی اجتماعی را در استان افزایش داد. در استان زیرساخت مناطق آزاد وجود ندارد اما اصرار چرا. مسئلهی پسماند زبالهها که ریاست محترم جمهور هم اشاره کرده اند به کجا قرار است ختم شود؟ زمینخواری آفتی شده است که دامن جنگلهای هیرکانی ما را گرفته است. به اسم بومگردی با تهاجم فرهنگی عزم برای حذف فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و بومی ما کردهاند و هزار و یک مسئله که نه تنها معلمان و دانشجومعلمان بلکه تمام اقشار استان با آن دست و پنجه نرم میکنند نیازمند درایت و تصمیمگیری انقلابی و درست جنابعالی است. باشد که تأملی در این فرایند صورت بگیرد. در بندهای پایانی کلام قصد بر بیان شرح مختصری از مقام معلمی و دانشجومعلمی دارم. قطع به یقین یک دانشجو معلم استکبار ستیز و یک معلم بیدار دارای هویت غنی میباشید که محور حرکت خود را شاخصههای یک معلم و دانشجومعلم طراز انقلاب اسلامی قرار داده است. فلذا به همین سبب او شأنیت بالایی را دارا میباشد و باید در جامعه این منزلت حفظ بشود. دستگاههای اجرایی در قبال این امر مهم وظیفه دارند با ارائه راهکار های مختلف به تکریم مقام و منزلت معلم و دانشجو معلم بپردازد.
باشد که با مدیریت انقلابی جناب استاندار و همهی عوامل اجرایی در هر قسمتی وضع مطلوب را با سرعت مضاعفی به سمت وضع آرمانی انقلاب اسلامی در حوزهی تعلیم و تربیت طی کنیم. انشاءالله خداوند متعال تمام لحظات ما را با مجاهدت عجین بفرماید و توفیق جهاد کبیر در عرصهی تعلیم و تربیت را نیز عطا بفرماید.