یادداشت دانشجویی
معلمی با اسانس بلاگری
معلم مدرسه یا بلاگر اینستاگرام؟!مسئله این است
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، مریم بابازاده فعال دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی آمل در رابطه با معلم بلاگری در یادداشتی نوشت:
از ابتدا شروع میکنم جایی که حریم خصوصی دانشآموز بازیچه دست کارگردانهایی که نام معلم را در ابتدای اکانت اجتماعی خود نهادهاند، شده و از طریق نابازیگرانی که حتی اطلاعی از قصد معلم ندارند به نمایش گذاشته میشود. کسب درآمد، محبوبیت، شهرت اینها فقط تعدادی از واژههایی است که در پس پردهی معلمبلاگری نهادینه شده است، اما اینکه چه ویدئوها و واکنشاتی از دانشآموزان به اشتراک گذاشته شود تا بازدیدهای میلیونی را رقم بزند نیز نقطهی دیگر ماجراست. شاید بشود این ادعا را قبول کرد که از این راه میشود سختیها و شیرینیهای شغل معلمی را بیان کرد اما راه نشان دادن مسیر معلمی آیا معلمبلاگریست؟ اپلیکیشنی که برمدار ترندهای روزانه دنبال کننده دارد و کاربران بدون هیچ مانعیتی هر نظری را به اشتراک میگذارند. آیا دانشآموزان ما قادر به درک این موضوع هستند؟
در زمانی که حتی والدین دانش آموزان این مسئله را تایید میکنند که آپلود ویدئوهایی از تصاویر و رفتارهای دانشآموزان رابطه جدی با اعتماد به نفس و شکلگیری شخصیت آنها دارد.
قلم خود را به سوی دیگری میبریم، آموزشوپرورش نهادی که مسئول توانمندی معلمان در زمینهی فضای مجازی است تا خلاقیت معلمان در زمینهی درستی استفاده شده که هم دانشآموز از آموزش هوشمند بهره ببرد و براساس علم روز دنیا تعلیم و تربیت یابد و نیز معلم خلاقیت خود را هدر نداده و به آگاهی او اضافه شود. آنچه عاید جستجوی کوچکم درباره توانمندسازی معلمان در زمینه هوش مصنوعی یا تکنولوژی بروز جهانی شد، تنها برگزاری چندین آزمون ضمن خدمت بود.
معلمانی که قادرند در فضای پرمخاطب و شلوغ اینستاگرام برای خود از طریق مدرسه و دانشآموز شغل دومی به وجود آورند بیشک خلاقیت ستودنی در تعلیم و تربیت دارند و نیازمند یک بستر مناسب برای عرضه این استعداد هستند، پس این کلمات را وقتی که کنار هم قرار میدهیم این روشنایی را مشخص میکند که حل کردن مسئله معلمبلاگری با اخطار یا اخراج حل نخواهد شد و باید به صورت ریشهای در پی راهحل بود.