اخبار مرکز
جمهوری اسلامی، مشروع و مقبول مردم
جمهوری اسلامی لقب مردمی ترین انقلاب جهان معاصر را دارد.
به گزارش تیم خبرنگاری پایگاه خبری تشکیلاتی بعثنا، سینا ناجی جانشین فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم آباد در رابطه با ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی در گفتوگو با خبرنگار بعثنا ضمن تبریک این روز در رابطه با تفهیم مطالب تاریخی و وقایع مهم انقلاب در کتب درسی نکاتی را متذکر شد.
دبیر قرارگاه احمدی روشن استان لرستان بیان کرد: در جایجای دنیا نظامهای سیاسی با کودتای احزاب و یا انقلاب گروهی خاص روی کار میآیند اما مایه فخر و مباهات است که جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که خود را به رفراندوم گذاشته و مشروعیت خود را از مردم کسب کرده است و با توجه به همین موضوع مردمیترین انقلاب جهان معاصر لقب گرفت.
دانشجوی کارشناسی آموزش تاریخ دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: بیان واقعیتهای تاریخ معاصر، همین اعترافات اندیشمندان اروپایی از مهمترین نکاتی است که نسل جوان بهویژه دانشآموزان باید با آن آشنا شوند.
وی عنوان کرد: فرمان جهاد تبیین در برههای که دشمنان سیاست سرخوردگی مردم و جوانان ما را در پیش گرفته بودند ناظر به همین موضوع صادر شد؛ در همین رابطه معلمان بهویژه معلمان تاریخ در خط مقدم این جهاد قرار دارند.
ناجی با اشاره به تدریس کتاب تاریخ ۳ تخصصی علوم انسانی در دبیرستانها توضیح داد: بخش معاصر که در سال آخر ارائه میشود شامل مطالب و محتواهای مهم انقلاب است و تاریخ ۲۰۰ ساله کشور را در بر میگیرد؛ عدم زمان کافی با توجه به محتوا و بودجهبندی سالانه همچنین تدریس آزمونمحور باعث شده که تعمیق مفاهیم صورت نگیرد.
جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی خرمآباد افزود: این موضوع در تدریس تاریخ دیگر رشتهها نیز صادق است با این تفاوت که تاریخ در دیگر رشتهها اولویت آخر درسی قرار دارد.
دبیر قرارگاه احمدی روشن استان لرستان تأکید کرد: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب و کلی رخدادهای مهم علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشور نسل جوان تاریخ تحریف شدهای که هزاران سند در مقابل آن قرار دارد را باور میکند؛ بهطور حتم باید از شیوههای نوین آموزشی استفاده از هوش مصنوعی، کلیپ و پادکستهای تاریخی، بررسی متون و اسناد تاریخی در کلاس و حتی گردشگری تاریخی در راستای تعمیق مفاهیم و مطالب درسی استفاده کرد.
دانشجوی کارشناسی آموزش تاریخ دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی بازخوانی تاریخ قبل و بعد انقلاب که باید با تولید محتواهای موجز و جذاب و در نهایت گفتوگوهای صمیمی با جامعه هدف صورت گیرد؛ آدمها ریشه در گذشته دارند در نتیجه برای ساخت هویت دانشآموز گام دومی و بر پایه سند تحول باید اهمیت و ارزش بیشتری به درس تاریخ داد.