یادداشت دانشجویی
معلم بلاگری
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، راضیه شاکر معاونت رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در رابطه با معلم بلاگری در یادداشتی نوشت:
معلم بلاگری
تحولی جدید در صنعت سینما، فیلمی به کارگردانی یک معلم که با بازیگران آن دانش اموزان هستند. نمایشی که برخی هدف ان را افزایش نشاط اموزشی، تجربه نگاری و... بیان می کنند، اما در پشت پرده آن، چیزی جز افزایش فالوور مد نظر نیست!
معلمی که قرار بود مأمن و پناهگاه دانشآموزانش باشد، حال آنها را نردبانی برای جذب بیننده میبیند. رسالت معلم هرگز تولید محتوا با استفاده از دانشآموزان نبوده و نیست. بلاگری در هر صورت و با هر هدف چیزی جز خیانت به احساسات دانشآموز و از بین بردن اعتماد او به معلم در پی نخواهد داشت.
این دانشآموز چگونه میتواند در مدرسه خود واقعیاش را نشان دهد؟ برای انجام هر کنش خودش را در مقابل هزاران چشم میبیند که میخواهند او را قضاوت کنند. آیا مورد تمسخر قرار میگیرد؟ یا میتواند بینندگان را راضی کند؟ میشود یک بازیگر که باید هرروز پس از ورود به مدرسه نقاب نمایشیاش را بر صورت بگذرد.
اولین الگوی زندگی دانشآموزان، معلماناند اما الگوگیری از یک معلم بلاگر فقط و فقط تمایل به دیده شدن را در دانشآموزان رشد میدهد. معلمی یعنی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی یعنی کاشت امید برای ترقی کشور اما حاصل تربیت معلم بلاگر، امیدآفرین است؟ دانشآموزی که سنجهی اعمال خود را فقط حرف مردم میبیند؛ خوب چیست؟ بد چیست؟ هرچه بینندگان بگویند. آیا این دانشآموز میتواند برای کشور خود امید بیافریند.
اگر هدف تجربه نگاری کلاس درس است بازهم لزومی نیست دانشآموز شخصاً در این روایت تصویری حضور داشته و مورد قضاوت قرار بگیرد. چه بسیار معلمانی که تجربیات گرانبهای خود را انتقال می دهند، اما بدون استفاده از دانش آموز. برگزاری جلسات تجربه نگاری، روایت نوشت، چاپ کتاب و مقاله، با حتی مصاحبه جایگزین های مناسب تری برای دستیابی به این هدف هستند. معلم بلاگری هیچ وقت نمی تواند جزو گزینه های مورد پذیرش یک معلم با وجدان باشد.