تحول انقلابی منهای جوان انقلابی!
حال ماییم و کارگروهی از بزرگواران همیشگی آموزش و پرورش و سندی که شاید ترمیم نیافته که مجروح تر شده! و سند مجروحی که اگر نباشد فریاد همین جوانان دغدغه مند، شاید به همین زودی تصویب شود و از سر باز. اما باید بتوان از جایی شروع کرد.
به گزارش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امیرکبیر البرز در یادداشتی نوشت:
عدم مشارکت دادن دانشجویان و جوانان نخبه انقلابی سالهاست که گریبان تصمیمات اتخاذی کشور را گرفته. اما در آموزش و پرورشی که گسترده ترین وزارت خانه در ارتباط با مردم است، این مورد بیشتر به چشم میآید.
مصداق بارز این نکته را در نگارش و ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میتوان دید؛ زمانی که اثری از حضور فعالان و نخبگان تعلیم و تربیت اسلامی در این جریان دیده نمیشود و ما بازهم شاهد افتادن قلم به دست کسانی هستیم که سالهاست بوده و هستند اما کار همانقدر عقب مانده که بودن و نبودن چنان توفیری ندارد!
بزرگوارانی که پس از سالها، به تازگی در پی ترمیم سند افتاده اند و آنهم چه ترمیمی! دقیق تر که بررسی کنیم، رد پای اتفاقات ناخوشایندی را به دنبال تحققش خواهیم یافت. زمانی که صحبت ازکیفیت بخشی به مدارس غیر دولتی میشود، آیا نمیتوان دید که بیان رهبری در باب کیفیت بخشی و اولویت دهی به مدارس دولتی و حاکمیتی بر زمین میافتد؟!
یا زمانی که به تنوع در راههای جذب معلم میرسیم، احساس نمیکنیم که دیگر قرار نیست دستور رهبری برای در نظر گرفتن دانشگاه فرهنگیان بعنوان تنها محل ورود معلم به آموزش و پرورش جامه عمل بپوشد؟ به کلی گویی ها که برمیخوریم، داغ دل تازه میشود که اگر بنا بر ادامه این همه ابهامات بود، پس ترمیم به چه کارمان میآمد؟ وحال هم صحبت از تصویب این نسخه از سند در سریع ترین زمان ممکن است!
سوال پیش میآید که در میان این جمع نگارنده تصویب کننده، نقش جوانان دلسوز و متخصص چیست؟ نقش تحصیلکردگان دردانشگاه فرهنگیان کجاست؟ بناست که جوانانمان را در آموزش و پرورش برای کشور نگاه داریم، اما جوان مومن انقلابی را در عرصه تصمیم گیری برای آنان نمییابیم.جوانانی که با دور هم نشستن و بررسی توانسته اند به تحلیل و نقد سند برسند، آیا از نظر دادن و مشارکت در خود فرایند ناتوان بوده اند؟ نقش بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان که در پی نشر فهم تحول بوده و هست، آیا نمی شد که در این جریان تعریف گردد؟ و حال ماییم و کارگروهی از بزرگواران همیشگی آموزش و پرورش و سندی که شاید ترمیم نیافته که مجروح تر شده! و سند مجروحی که اگر نباشد فریاد همین جوانان دغدغه مند، شاید به همین زودی تصویب شود و از سر باز. اما باید بتوان از جایی شروع کرد. امید است که جلوگیری از تصویب و نظردهی در خصوص نسخه ترمیم یافته سند تحول بنیادین، نقطه شروع قوی برای ورود به لایه تصمیم گیری، علاوه بر تصمیم سازی در بدنه آموزش و پرورش بوده و مدخل ورود جوانان بیشتری به این حوزه باشد.
.