مرکز بسیج دانشجویی

خبر

نوبت به تدریس ورودی های 1400 رسید!

متن بخشنامه بدین شرح است: طبق مصوبه با شماره نامه د/۵٠٠٠٠/٨٣٣٢/٣٣٠ در تاریخ ١۴٠٣/٠۵/٠٣ باتوجه به اینکه در مهرماه سال 1403 آموزش و پرورش برخی استان ها با کمبود معلم مواجه می شوند و احتمال دارد تعدادی از دانشجو معلمان ورودی سال 1400 نیز به ناچار تدریس داشته باشند. مقتضی است مدیران محترم گروه های آموزشی تا روز یکشنبه ١۴۰٣/۰۵/۰٧ نظرات و پیشنهادهای خود را با مشورت اساتید مجرب از طریق پیوند زیر ارسال نمایند.

به گزارش بخش خبرنگاری پایگاه خبری تشکیلاتی بعثنا، داستان تدریس همراه با یادگیری دانشجومعلمان از سال 1398 آغاز شد جایی که وزرات آموزش و پرورش روزهایی سختی را من باب مسئله کمبود معلم را می گذراند و در کلاس های درس کسی را برای تعلیم و تربیت نداشت و در همان جا یک راه حل چالش برانگیز را امتحان کرد.

بله، استفاده از دانشجویانی که سال آخر دانشجویی­شان را می گذراندند و هنوز یک سال از تحصیلشان باقی مانده بود و تدبیری که برای این دانشجویان اندیشه شد همان اموزش مجازی و برگزاری امتحانات به صورت حضوری بود.

در سال 99 اوضاع کمی پیچیده شد چرا که در تابستان بخشنامه ی مشخصی درباره حضور دانشجومعلمان در مدارس منتشر نشده بود، چه دانشجو و چه دانشگاه همگی چشم انتظار بودند، اما در نهایت با گذشتن چند روز از سال تحصیلی و فشار بیش از حد مدارس به دلیل نبود معلم، مجددا آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان کمک خواست اما اینبار سخت گیرانه تر ، چرا که تعدادی از دانشجومعلمان تمایلی به حضور در مدارس در سال سوم آموزش خود نداشتند اما اینبار آموزش و پرورش با کسی شوخی نداشت و عدم حضور عواقب سنگینی را در پی دانشجومعلمان به همراه داشت.

برای ورودی های 1400 هم دور از انتظار نبود که در سال سوم آموزش خود تدریس داشته باشد که این مسئله به حقیقت پیوست چرا که در 6 مرداد ماه وزارت اموزش و پرورش طی بخش­نامه ای از حضور دانشجومعلمان ورودی 1400 در مدارس خبر داد.

متن بخشنامه بدین شرح است:

طبق مصوبه با شماره نامه د/۵٠٠٠٠/٨٣٣٢/٣٣٠ در تاریخ ١۴٠٣/٠۵/٠٣

باتوجه به اینکه در مهرماه سال 1403 آموزش و پرورش برخی استان ها با کمبود معلم مواجه می شوند و احتمال دارد تعدادی از دانشجو معلمان ورودی سال 1400 نیز به ناچار تدریس داشته باشند. مقتضی است مدیران محترم گروه های آموزشی تا روز یکشنبه ١۴۰٣/۰۵/۰٧ نظرات و پیشنهادهای خود را با مشورت اساتید مجرب از طریق پیوند زیر ارسال نمایند.

نظرات صاحب نظران درباره تدریس ورودی ها در حین آموزش گوناگون است و در نهایت باید دید آموزش و پرورش با همین رویه خود برای کمبود معلم ادامه می دهد یا تدبیر بهتری می اندیشد..