مرکز بسیج دانشجویی

در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه یزد مطرح شد:

امیدوار به اصلاح ساختار هستیم

ابوالفضل زارعی، معاونت سیاست ورزی دانشگاه فرهنگیان شهید پاک نژاد یزد، پیرامون مسئله گزینش در آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه یزد به ایراد مسائلی در این رابطه پرداخت.

به‌گزارش پایگاه خبری‌تشکیلاتی بعثنا؛ ابوالفضل زارعی، معاونت سیاست‌ورزی دانشگاه فرهنگیان شهیدان پاکنژاد یزد در ۱۶ شهریور، پیش از خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، به سخنرانی با موضوع گزینش آموزش‌وپرورش پرداخت، مشروح این سخنرانی بدین صورت است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم.

 

مسامحه و سهل‌انگاری در تعلیم و تربیت خیانت به اسلام و جمهوری اسلامی و استقلال فرهنگی یک ملت و کشور می‌باشد و باید از آن احتزار کرد. امام خمینی(ره)

 

نظام آموزش و پرورش به عنوان یک ارگان انسان‌ساز و تربیت کننده نسل‌های این مرز و بوم، دارای اهمیت ویژه و حیاتی در آینده کشور عزیزمان می‌باشد. نظامی که شرط زیست صحیح و مسیر درست آن، وجود معلمانی متعهد و متدین به اصول اسلام است و در صورت عدم وجود این عنصر، نظام تعلیم و تربیت از کارایی خواهد افتاد و نسل های آینده را به ورطه تباهی خواهد کشاند. در این بین دستگاهی که بیشترین مسئولیت پرورش معلمین در تراز اسلام و انقلاب را دارد، دانشگاه فرهنگیان است. دانشگاهی که رسالت مهمی را به دوش خود حمل می‌کند و مسئولیت آینده سازان این کشور و نظام را به عهده دارد.

 

 

ما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مقطعی قرار داریم که معلمان آینده کشور در فرآیند گزینش ورود به این دانشگاه، به عنوان مرکز تربیت معلم قرار دارند. کسانی که در صورت انتخاب، معلمان فرزندان این میهن عزیز و شکل‌دهنده هویت آنها خواهند شد. فرایندی که اگر متولیان امر در آن سهل‌انگاری و کوتاهی کنند، آسیب جدی را به مسیر پیشرفت کشور وارد خواهند کرد که پیامد های آن جبران ناپذیر خواهد بود. اما علی رغم تمام ضرورت هایی که در این فرایند شایان توجه است، متاسفانه همچنان شاهد سهل‌انگاری‌هایی در این امر مهم و حیاتی هستیم که خروجی آن با جامعه تراز مهدوی فاصله دارد.

 

 

در کنار همه مسائل ذکر شده، شاهد این هستیم که بعضی از مسئولین عالی رتبه کشور، طالب سهل انگاری و یا به بیان خودشان مهربانانه برخورد کردن با داوطلبین استخدام آموزش و پرورش هستند؛ مسئولینی که اهمیت فضای آموزش و پرورش را درک نکرده و تأثیر آن را در آینده کشور فهم نکرده اند. گویا نظام چند مرحله ای گزینش آموزش و پرورش به شکل شایسته و بایسته عمل نمی کند و خلأ های ریز و درشتی در آن به چشم می‌خورد.

 

 

فلذا جامعه معلمین، خواستار جدیت به دور از فشار‌های بیرونی در فرایند‌های گزینش آموزش و پرورش، پی‌ریزی ساختار منسجم و دقیق برای این مهم و خواهان توضیح مسئولین مربوطه و شفاف‌سازی مسائل موجود هستند. امیدواریم با اصلاح اساسی ساختار گزینش، شاهد حضور معلمان متعهد، فداکار و تحول‌خواه در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

 

و السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته