یادداشت دانشجویی
اولویت با عدالت است یا گذشت؟
به گزارش پایگاه خبری تشکیلاتی بعثناا، مائده بابازاده، خبرنگار بعثنا در یادداشتی نوشت:
وقتی مفهوم گستردهٔ عدالت با آموزش درآمیخته شد، یادآور مسائل گسترده ای در نظام آموزش و پرورش همچون چشم اندازهای دلربای سند تحول بنیادین میشود که این سند مؤلفههای جالبی برای عدالت آموزشی دارد:مانند بسترسازی عادلانه، همه جانبهنگری، مدیریت بهینه منابع و...
اما اینها در لایه سیاست گذاری شناور باقی میمانند و به کف میدان نمیرسند؛ مانند زمانی که جناب آقای قائمپناه معاون اجرایی رئیس جمهور با تیتری با عنوان "رد کردن یا عدم گزینش افراد باید بر مبنای حق و عدالت باشد." اما آیا عدالت این است که افرادی که به گفتۀ رهبری طلیعه داران مملکت ما هستند فقط بر اساس توانمندیهای علمی گزینش شوند؟ آیا مولفههایی که یک معلم باید داشته باشد و کارشناسان محترم تعلیم و تربیت در طی سالیان سال در نگارش سند تحول به آن اشاره کردند، نادیده گرفته شود؟
این همان بحث اصلی عدالت آموزشی است!
اجرا شدنش در زمینه بهینه سازی آن ،نشان دهنده دغدغه ی مسئولین اجرایی است و اما قشر دانشجویی ما باید به جد طالب پیگیری باشد که این مسئله از معدود مسئله هایی است که سطح گسترده ای از نگرش، اعتقاد و حتی توسعه افراد را تحت تاثیر قرار میدهد و حساس نشدن بر آن زیان بار خواهد بود.